Paczk@ w punkt, to nowa nazwa okienek typu fast track, przeznaczonych tylko dla obsługi paczek. Usługa jest już dostępna w ponad 700 placówkach pocztowych. Klienci nadający lub odbierający paczki będą tam obsługiwani bez kolejki.
Przy okienkach pocztowych Paczk@ w punkt klienci mogą odebrać paczki w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz je wysyłać - dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi "Elektroniczny Nadawca", bądź aplikacji "Nadaj przesyłkę".
Przy okienku możliwe jest także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania we własnym zakresie nalepki adresowej, czy dokonanie zwrotu nietrafionego zakupu.
Wszystkie okienka Paczk@ w punkt zostały oznaczone specjalnymi naklejkami z logotypem, dzięki którym można łatwo zorientować się, gdzie nadawcy, zainteresowani realizacją usług paczkowych oraz zamawiający usługę elektronicznie, zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności.
Poczta Polska dla e-commerce
Jak czytamy w komunikacie, Poczta Polska, zgodnie z obraną strategią rozwoju, zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP (usługi kurierskie, ekspresowe, paczkowe). W ciągu najbliższych 4 lat wprowadzane mają być kolejne rozwiązania ułatwiające obsługę tej grupy przesyłek.
– Koncentrujemy się na zapewnieniu wygodnej obsługi paczek, rozwijając sieć punktów odbioru, automatów paczkowych, a także zmieniając obsługę w placówkach pocztowych tak, aby klienci zamawiający paczki w e-sklepach byli uprzywilejowani – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Bez znaczka
Jak przypominaliśmy w InnPoland, Od 1 maja 2021 r. klienci Poczty Polskiej, którzy chcą nadać korespondencję poleconą, nie muszą już kupować znaczka.
W ocenie firmy nowe rozwiązanie - naklejka z kwotą - usprawni nadawanie listów rejestrowanych. Ma się to odbywać w taki sam sposób, jak w przypadku paczek i przesyłek kurierskich - klient odpowiednią kwotę opłaci po prostu gotówką lub kartą.
Zmiany nie oznaczają, że absolutnego końca znaczków pocztowych. Będzie je można w dalszym ciągu wykorzystywać do opłacania listów nierejestrowanych - czyli tych, które są wrzucane do skrzynek pocztowych.
Czytaj także:
Czytaj także:
Reklama.
Andrzej Bodziony
wiceprezes zarządu Poczty Polskiej
"Nasza strategia zakłada wzrosty rynku KEP na poziomie 15–16 proc. średniorocznie. Naszym celem jest, aby wzrost przesyłek kurierskich obsługiwanych przez Pocztę był co najmniej na tym, rynkowym poziomie. Do 2024 roku podwoimy przychody z KEP."