Oppo zaprezentowało właśnie model K9 – smartfona z ekranem AMOLED 90 Hz, modemem 5G i poczwórnym modułem aparatu z obiektywem 64 MP. W stosunku do tych cech potencjalna cena wydaje się mocno atrakcyjna. Telefon w Chinach kosztuje bowiem ok. 1999-2199 juanów (1175-1230 zł netto) w zależności od wersji.
Przede wszystkim wrażenie robi “wnętrze” telefonu. Procesor to układ Qualcomm Snapdragon 768G z łącznością 5G wspierany przez 8 GB pamięci RAM w formacie LPDDR4x i 128 lub 256 GB pamięci wewnętrznej. Telefon działa na najnowszym Androidzie 11 z nakładką producenta ColorOS 11.1.
Oppo K9 ma ekran Amoled z przekątną 6,43-cala, rozdzielczością fullHD, częstotliwością odświeżania 90Hz i czytnik linii papilarnych pod wyświetlaczem. Wyróżnić trzeba także baterię – mimo że 4300 mAh nie jest jakąś oszałamiającą pojemnością, to obsługuje ona superszybkie ładowanie 65W.
Jeśli chodzi o aparat to z przodu mamy kamerę 32 MP, z tyłu natomiast cztery obiektywy – 64-megapikselowy obiektyw główny, 8-megapikselowy szeroki kąt (119-stopniowym stopni) i 2-megapikselowy sensor makro.
To, co dla wielu może natomiast wydawać się odstraszające w przypadku tego smartfona to design, a konkretniej wielki napis “Oppo 09-K Super Performance" z tyłu na obudowie.
Xiaomi triumfuje w Polsce
W Polsce w tym momencie jedynką jest jednak inna chińska firma – Xiaomi. Potwierdzeniem jej silnej pozycji są dane analityczne przedstawione przez Canalys – przodującej firmy analitycznej na światowym rynku technologii, specjalizującej się w kanałach dystrybucji.
Chiński koncern ugruntował sobie pozycję lidera na naszym podwórku z 32 proc. udziałów na rynku i wzrostem o 42 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Po piętach depcze mu Samsung z 30 proc. udziałów na polskim rynku.