Samoobsługowe sklepy to bez wątpienia rozwiązanie na miarę XXI. Oczekują tego klienci, którzy chcą móc jak najszybciej robić zakupy o każdej porze dnia. Żabka wie o tym doskonale i zamierza otworzyć kilkadziesiąt kolejnych autonomicznych punktów.
Pierwszy Żappka Store został otwarty na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Sklep wykorzystuje innowacyjną technologię opartą o AI, która powstała dzięki współpracy Żabki Future z amerykańską firmą technologiczną AiFi – przekazała firma w komunikacie.
– Grupa Żabka rozwija koncepty w obszarze modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów (...) Współtworzymy ekosystem cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie naszym klientom – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska.
Autonomiczny sklep to bez wątpienia mały krok dla człowieka (w końcu wystarczy przejść przez próg sklepu), ale duży skok dla Żabki. Nie dziwne więc, że sieć sklepów powiększy się o kolejne punkty bez obsługi.
– W planach jest uruchomienie kolejnych Żappka Store w największych miastach w Polsce. Drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie, kolejne lokalizacje planujemy w Poznaniu i Krakowie. Plan to kilkadziesiąt sklepów w 2021 roku – przekazała Żabka w odpowiedzi na nasze pytanie Wiadomośc Handlowych.
Jak pisaliśmy w InnPoland, autonomiczne sklepy – czyli takie, które nie wymagają ekspedientów i mogą działać 24/7 – to przyszłość handlu.
W Polsce pierwszy sklep autonomiczny otwarto w 2019 w Poznaniu. Jest to sieć Take&Go, która oferuje produkty pierwszej potrzeby. Sklep jest czynny całodobowo, siedem dni w tygodniu, a wejdziemy do niego, korzystając ze specjalnego klucza generowanego w postaci kodu QR.