
– Przedsiębiorcy zdecydowanie nie zdali testu z upałów. Jestem porażona ilością skarg od pracowników. Od czwartku odebraliśmy ponad 60 wiadomości – mówi Małgorzata Marczulewska, Prezes stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom. Dodaje, że skarg w tydzień przyszło tyle, ile przez całe wakacje w ubiegłym roku.
Butelki z wodą pod kluczem, brak klimatyzacji, praca w pełnym słońcu
Jak mówi prezes Marczulewska, zachowanie przedsiębiorców jest trudne do zrozumienia, bo o ile można usprawiedliwić chęć utrzymania rytmu pracy nawet w wysokich temperaturach, tak niektóre zachowania zdecydowanie nie sprzyjają budowaniu dobrych relacji między pracownikami a pracodawcami.Jestem porażona ilością skarg od pracowników. Od czwartku odebraliśmy ponad 60 wiadomości. Skarg w tydzień przyszło tyle, ile przez całe wakacje w ubiegłym roku.
Szef nie musi odesłać pracownika szybciej do domu w upały
Przepisy prawa pracy nie określają maksymalnej temperatury przy której można pracować, tylko minimalną. Taka sytuacja powoduje, że nie ma jasnych wytycznych, kiedy pracodawcy powinni być zobowiązani do tego, by skierować swoich pracowników na pracę zdalną.Wiele pytań do naszego stowarzyszenia to pytania właśnie o pracę zdalną lub o to, kiedy pracodawca powinien puścić pracownika do domu. Pojawiły się także skargi na pewną „niesprawiedliwość”, że np. w jednej firmie pracownicy, którzy mają klimatyzacje w biurze pracują do 16:00, a ci bez klimatyzacji idą do domu.