Polacy lubią zakupy online, a pandemia Covid-19 tylko to spotęgowała. Serwis aukcyjny nadal na fali i nasi rodacy kupują w nim na potęgę. Ile średnio wydajemy na tej platformie? Firma zapewniła najnowsze dane dot. e-commerce.
Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego na Allegro wciąż rośnie i w drugim kwartale 2021 r. wyniosła średnio 2 969 zł . W porównaniu z analogicznym kwartałem rok temu kwota ta zwiększyła się o prawie 30 proc. – pisze Money.pl.
Zwiększa się też sama liczba aktywnych użytkowników, która w II kw. wyniosła już 13,2 mln. To o 7 proc. wyżej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Całkowita wartość kupionych przez nas przedmiotów przekroczyła zaś 20 mld złotych.
Wszystko to poskutkowało bajecznym zyskiem kwartalnym dla firmy. Wyniósł on 295,9 mln zł netto, czyli znacznie więcej niż w poprzednim roku, gdy gigant e-commerce na czysto wypracował 185 mln zł.
"Inwestowanie w jakość obsługi klienta, a także pakiet Smart!, Allegro Pay i wiele innych innowacji powstałych z myślą o kupujących i sprzedających pozwoliły nam utrzymać znaczną część dodatkowego popytu ze strony kupujących wykreowanego po wybuchu pandemii Covid-19" – zaznaczają twórcy raportu z firmy.
Polacy lubią kupować online
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, pandemia stała się świetnym powodem do niewychodzenia do sklepów stacjonarnych, co umocniło popularność sklepów online. Wyposzczeni od zakupów Polacy rzucili się więc na kupowanie w sieci, co pokazują najnowsze badania.
Polacy lubią robić zakupy w sklepach online. Do takich wniosków można dojść czytając najnowszy raport ExpertSender. Prawie 80 proc. naszych rodaków z dostępem do internetu robi w sieci zakupy.
31 proc. osób przyznało się, że wydaje na sprawunki online od 101 do 300 zł miesięcznie. Niewiele mniej, bo 28 proc. badanych, zadeklarowało sumy miesięcznych wydatków w granicach 301-500 zł.
Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender wyjawił, że w 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku prognozowano na około 20 proc..
– Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych, dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1 proc. ankietowanych twierdzi, że robi to raz na rok – powiedział ekspert.
Najważniejsza dla ankietowanych jest szybka i przewidywalna dostawa. Ponadto zwracamy też uwagę na najniższą cenę (16 proc. badanych), opinie o sklepie (14 proc.) i szeroki asortyment towarów (13 proc.).
Specjaliści z ExpertSender zwrócili także uwagę na czynniki zniechęcające do zakupów przez internet. Najwięcej, bo 15 proc. ankietowanych wskazało reklamy wyskakujące na stronie. Niewiele mniej osób (14 proc.) uznało, że mankamentem jest brak przewidywalnej lub darmowej dostawy.