
Hulajnogą po ulicy
W myśl tzw. ustawy o e-hulajnogach, (nowelizacji prawa o ruchu drogowym; Dz.U. z 2021 r. poz. 720) elektryczna hulajnoga jest pojazdem, którym co do zasady należy się przemieszczać po drogach dla rowerów, a po chodnikach w drodze wyjątku. W art. 33a kodeksu drogowego ustawodawca nakłada na kierującego obowiązek jazdy po jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h, ale jedynie w przypadku gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów.
W ustępie drugim zaś tego przepisu ustawodawca przewidział sytuację, gdy obowiązująca prędkość na drodze jest wyższa niż 30 km/h. Wówczas kierujący hulajnogą elektryczną otrzymuje “przywilej” możliwości skorzystania z chodnika (przy założeniu że brakuje wydzielonego pasa dla rowerów lub drogi rowerowej).
Przywilej to jednak nie to samo co przymus.
Mandat od straży miejskiej
Od 30 sierpnia strażnicy miejscy i gminni otrzymali nowe uprawnienia: mogą ścigać rowerzystów i kierujących hulajnogami elektrycznym, którzy osiągają zagrażające pieszym prędkości. Za takie wykroczenie grozi nawet 500 zł kary.Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl