Tech For Better Planet. Start-upy pozytywnego wpływu mogą powalczyć o 200 000 złotych
Dawid Wojtowicz
24 września 2021, 14:33·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 24 września 2021, 14:33
Walka z palącymi problemami ekologicznymi współczesnej Polski i świata. Praca nad technologiami wspierającymi działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Tymi właśnie zagadnieniami zajmują się start-upy tzw. pozytywnego wpływu. Wszystkie one mogą teraz powalczyć o atrakcyjne nagrody pieniężne o łącznej wartości 200 000 złotych! Ruszyła bowiem druga edycja konkursu Huawei Startup Challenge.
Reklama.
Konkurs wystartował 21 września 2021 i został zainaugurowany podczas XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Organizowana przez Startup Academy i Huawei inicjatywa skierowana jest do polskich firm technologicznych wpisujących się w koncepcję "Tech For Better Planet". Czyli tych start-upów, które opracowują innowacyjne rozwiązania ekologiczne.
– Każdy ma swoją odpowiedzialność względem świata, a wspólne działania mogą przynieść realne rezultaty. Szukamy rozwiązań, a współpraca dużych firm i start-upów to ogromny potencjał płynący z synergii działań. Będzie to wsparcie dla młodych, innowacyjnych start-upów, które tworzą rozwiązania dla ochrony klimatu i zdrowego środowiska – komentuje Michał Misztal, prezes Startup Academy.
Dzięki udziałowi w konkursie start-upy pozytywnego wpływu mogą nie tylko promować swoje pomysły na poprawę kondycji naszej planety w środowisku inwestorskim czy środkach masowego przekazu, ale przede wszystkim liczyć na zastrzyk finansowy. Firma Huawei ufundowała bowiem trzy nagrody pieniężne dla trzech najlepszych start-upów o łącznej wartości 200 000 zł.
Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma 100 000 zł. Start-up, który wywalczy drugą pozycję, zostanie dofinansowany kwotą 60 000 zł. Na laureata trzeciego miejsca czeka zaś wygrana w wysokości 40 000 zł. Formuła konkursu przewiduje także nagrody specjalne od Huawei i partnerów programu. Jedną z nich ufunduje organizacja samorządu gospodarczego Krajowa Izba Klastrów Energii.
Nabór do drugiej edycji Huawei Startup Challenge potrwa do 31 października 2021. Zgłoszenia do tegorocznego konkursu można wysyłać za pośrednictwem jego oficjalnej strony internetowej. Najpierw zostanie przeprowadzona selekcja 20 najciekawszych rozwiązań technologicznych. Następnie wybrane start-upy zmierzą się ze specjalnie przygotowanymi wyzwaniami, które pomogą rozwinąć ich pomysły.
Po trzech tygodniach realizacji w formie online start-upy podzielą się swoimi wynikami. Kapituła Konkursu, w skład której wejdą wybitni przedstawiciele świata nauki, biznesu i eksperci sfery publicznej, wybierze 10 zespołów. Najbardziej innowacyjne rozwiązania trafią do finału konkursu. Finaliści zaprezentują je w lutym 2022 roku na uroczystej gali w Warszawie, gdzie trójka z nich zostanie nagrodzona.
Konkurs powstał nie tylko, aby pomóc w rozwoju polskim start-upom prowadzącym działalność innowacyjną w obszarze ochrony środowiska i ekologii pod sztandarem trwającej właśnie zielonej rewolucji. Jest również odpowiedzią na Agendę 2030 zawierającą Cele Zrównoważonego Rozwoju, która w 2015 roku została przyjęta przez ONZ w odniesieniu do wyzwań klimatycznych i środowiskowych.
– Wszyscy musimy dbać o nasze środowisko naturalne. Wierzymy, że wykorzystanie technologii może pomóc w walce z postępującymi zmianami klimatycznymi, dlatego wspólnie ze Startup Academy organizujemy drugą edycję konkursu Huawei Startup Challenge. Razem zaprzęgniemy technologie do walki o ochronę planety – deklaruje Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.
Konkurs Huawei Startup Challenge jest kontynuacją inicjatywy Huawei Polska z 2021 roku. Pierwsza odsłona została poświęcona najbardziej przełomowym koncepcjom na przeciwdziałanie wykluczeniom przy wykorzystaniu technologii i zgromadziła 250 projektów wpisujących się w temat przewodni. Druga edycja ma zaś udowodnić, że wysoko innowacyjne technologie mogą przyczynić się do ochrony środowiska i być proekologiczne.
Dla początkujących przedsiębiorców konkurs otwiera możliwość dotarcia ze swoimi pomysłami do międzynarodowych i polskich firm, uzyskania wartościowego mentoringu oraz zaistnienia na jednej z największych start-upowych scen w Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz wsparcia polskiego ekosystemu start-upowego inicjatywa służy też promocji innowacji z Polski na skalę europejską i ogólnoświatową.
Tegoroczny konkurs dla najbardziej innowacyjnych start-upów pozytywnego wpływu marka Huawei przeprowadza we współpracy z Startup Academy, organizacją prowadzącą na co dzień warsztaty biznesowe dla firm i samorządów. W ramach swojej działalności organizuje ona programy akceleracyjne, które pomagają rozwijać innowacyjne rozwiązania, a ich twórców łączyć z potencjalnymi inwestorami.