
Startuje VIII edycja Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych. W dniach 27-28 września można uczestniczyć w spotkaniu właścicieli największych firm w Polsce i na świecie, organizowanym przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Wydarzenie zostało objęte patronatem medialnym INNPoland. Śledzić można je zarówno stacjonarnie, jak i w formie online.
REKLAMA
Długowieczne firmy
Poznański Kongres to dwa dni poświęcone prelekcjom, dyskusjom, spotkaniom, wzajemnej wymianie doświadczeń i inspirującym rozmowom, dotyczącym najbardziej aktualnych tematów i wyzwań, z jakimi mierzą się obecnie rodziny biznesowe."To świat odpowiedzialności właścicielskiej rozumianej jako tworzenie profesjonalnych mechanizmów ładu rodzinnego, a więc odpowiedzialność szeroko ujmująca to, co biznesowo teraz i w przyszłości, odpowiedzialność za firmę i za rodzinę, społeczność lokalną i szeroki kontekst globalny" – zapewniają pomysłodawcy kongresu.
Wymiar odpowiedzialności jest osią agendy ramowej wydarzenia. Wśród prelegentów znaleźli się członkowie znanych firm rodzinnych. Dr Adam Mokrysz, prezes Grupy Mokate, jest gościem pierwszego dnia kongresu (27 września 2021 roku). To ta firma nauczyła Polaków pić cappuccino. Warto podkreślić, że Mokate jako jedna z pierwszych polskich firm zaczęła używać w swojej identyfikacji wizualnej określenia firma rodzinna.
Wśród gości Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych jest też prezes firmy Ovotek Barbara Woźniak. – Zostałam rzucona od razu na głęboką wodę, co z perspektywy czasu było dla mnie i mojego rozwoju bardzo dobrym posunięciem. Traktuję to jak ogromny komplement. Został wykorzystany potencjał mojego charakteru i osobowość. Dzięki temu poszerzyłam swoją wiedzę, a teorię przekułam w praktykę – powiedziała Barbara Woźniak w wywiadzie dla instytutu.
Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych przeznaczony jest dla tych, którym zależy na rozwoju ich firm rodzinnych, w szczególności dla: właścicieli firm rodzinnych, sukcesorów i sukcesorek, członków rodzin biznesowych, managerów pracujących w firmie rodzinnej oraz pracowników zatrudnionych w firmie rodzinnej.
Może cię zainteresować: Prowadzisz rodzinną firmę? Tu znajdziesz podobnych sobie i wspólnie rozwiążecie problemy
Temat warty uwagi szczególnie dlatego, że sukcesja w liczbach wygląda coraz bardziej obiecująco. 8 proc dzieci chce przejąć biznes po rodzinie, a tylko 30 proc. firm rodzinnych przejdzie do drugiego pokolenia.
W Polsce 36 proc. firm jest już rodzinnych, a aż 56 proc. z nich planuje sukcesję. Podczas Kongresu Instytutu Biznesu Rodzinnego znajdziecie wiedzę i inspirację w obszarach:
Dla czytelników INNPoland przygotowano specjalny kod rabatowy, który obniża wyjściową cenę uczestnictwa w wydarzeniu o 25 proc. Kod to: PARTNERSTWO. Wystarczy wejść na stronę rejestracji, wpisać podany kod i korzystać z pełnych, dwóch dni prelekcji w Poznaniu.
Czytaj także: