Polski CD Projekt RED zaprasza do współpracy młode i zdolne dziewczyny. Program mentoringowy "Dziewczyny w grze!" przeznaczony jest dla uczennic ostatnich klas szkół średnich i ma zachęcić je do spróbowaniu swoich sił w branży growej. W planie są m.in. kompleksowe szkolenia z tworzenia gier wideo oraz rozwój pod okiem weteranów i weteranek studia.
"Dziewczyny w grze!" ma być pierwszym tego typu programem stypendialno-mentoringowym. Oprócz wspomnianego studia CD Projekt RED współtworzy go Fundacja Edukacyjna Perspektywy.
Rekrutacja do programu rozpoczęła się 1 października i potrwa do 10 grudnia 2021
roku. By wziąć udział należy wypełnić formularz na tej stronie (od niepełnoletnich wymaga się też pisemnej zgody rodziców). Podać trzeba nie tylko dane osobowe, ale też przedstawić się od strony kreatywnej, a także wstępnie wybrać trójkę konkretnych mentorów, którymi kandydatka jest zainteresowana.
Przekrój jest naprawdę duży, bo na liście znajdziemy wiele zawodów niezbędnych przy produkcji gier: producentów, artystów, programistów, ekspertów technicznych, pisarzy, designerów, speców od wideo czy od lokalizacji produkcji na inne języki. Wydaje się więc, że każda z uczestniczek znajdzie bratnią duszę.
– Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to "zajęcia dla chłopaków"? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska, Internal Communication & Culture Manager w CD Projekt RED.
Patronką programu jest Karolina Grochowska, rozpoznawalna polska producentka gier, która pracowała m.in. przy serii "Wiedźmin". Jest uważana za jedna z pionierek rodzimej branży gier wideo i znana z charyzmy oraz ciepła. Grochowska zmarła w 2014 roku, po walce z chorobą nowotworową.
– Karolina aplikowała do CD Projekt RED bez żadnego doświadczenia. Gry były jej pasją
i chciała sprawdzić, co mogłaby przy nich robić. Chciała zostać testerem, ale szybko udowodniła, że jej miejsce jest gdzie indziej. Wytwarzała wokół siebie aurę, która przyciągała i otwierała ludzi. Została fantastycznym producentem – wspomina patronkę Paweł Mielniczuk, Art Director w CDPR.