Polski oddział Danone ma nowego szefa. Będzie jednym najważniejszych menedżerów w kraju
Redakcja INNPoland
06 października 2021, 16:34·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 06 października 2021, 16:34
Paweł Piątek został dyrektorem generalnym wszystkich spółek Danone w Polsce. Oznacza to, że będzie zarządzać trzema dobrze znanymi firmami: Żywiec Zdrój, Danone i Nutricia. Jak podkreśla Danone, w historii firmy jest to wydarzenie bez precedensu.
Reklama.
Paweł Piątek związany jest ze spółkami Danone od 14 lat, przed objęciem nowej funkcji był prezesem Nutricia Sp. z o.o. Jak podkreśla Danone, stojąc na czele wszystkich trzech spółek Piątek zostaje jednym z najważniejszych menedżerów w Polsce. Będzie zarządzał grupą, która co roku kontrybuują do polskiej gospodarki 3,57 mld zł, a na same wynagrodzenia wydaje 810 mln zł.
Połączenie struktur zarządczych Danone i powierzenie wiodącej roli polskiemu menedżerowi podkreśla znaczenia Polski w globalnych strukturach koncernu. Polska to jeden z 10 najważniejszych rynków firmy na świecie i 5 w Europie. W polskich zakładach produkcyjnych Danone powstają produkty, które trafiają na stoły milionów konsumentów w ponad 120 krajach.
Nowe możliwości zarządzania
Prostsza, połączona struktura i możliwość wspólnego zarządzania wszystkimi kategoriami produktów umożliwi Danone lepsze dopasowanie oferty do polskich preferencji i wyższą konkurencyjność, dzięki efektywności, sprawności i synergii działań połączonych organizacji.
– To nie tylko zmiana struktury, to zmiana sposobu myślenia – mówi Paweł Piątek, nowy dyrektor generalny. – Budujemy silny zespół, który dobrze zna polskie uwarunkowania i będzie w stanie jeszcze lepiej przełożyć realizowaną przez nas misję, na realne i dopasowane lokalnie rozwiązania. Chcemy nadal towarzyszyć Polakom na każdym etapie życia. Znamy dobrze tutejsze wyzwania i potrzeby. Zarówno w obszarze zdrowia, jak i wyzwań środowiskowych – dodaje.
Pod kierownictwem nowego Dyrektora Generalnego, Danone zamierza się dynamicznie rozwijać i inwestować kolejne środki. Koncern, zatrudniający w Polsce już dziś ponad 3000 osób, zapowiada właśnie szereg nowych inwestycji – m. in. utworzenie Centrum Usług Biznesowych w którym zatrudnienie do 2023 roku znajdzie ponad 150 osób.
– Niezależnie od zmian wewnątrz organizacji, będziemy dalej skupiać się na budowaniu silnych marek, dostarczaniu wysokiej jakości produktów dopasowanych do oczekiwań Polaków i zrównoważonym rozwoju biznesu. Poszanowanie dla szeroko rozumianego otoczenia i potrzeb społecznych pozostaną dla nas tak samo ważne jak wzrosty sprzedażowe – zapewnia Paweł Piątek.