W internecie pojawiła się informacja o powstaniu sklepu H&M w Metaverse. To nieprawda. To, co można oglądać w internecie, to jedynie koncept - niezaakceptowany przez szwedzki koncern odzieżowy. Ale na fali entuzjazmu skierowanego ku nowemu projektowi Marka Zuckerberga nikt na ten szczegół nie zwrócił uwagi.
Jestem redaktorem prowadzącym INNPoland.pl. Pracowałem m.in. dla Vice, newonce, naTemat i Next.gazeta.pl. W INN piszę swoje "rakoszyzmy". Prywatnie tworzę własne "Walden" w nadwarciańskim zaciszu. Poza tym co jakiś czas studiuję coś nowego.
CEEK – platforma rozrywkowa opracowana przez Next Galaxy Corp, która łączy w wirtualnym świecie twórców treści cyfrowych bezpośrednio z odbiorcami, zaprezentowała na Twitterze koncept wirtualnego sklepu H&M w Metaverse. O projekcie od razu zrobiło się głośno: współpraca popularnej sieci z największym medium społecznościowym przy jego nowym, ambitnym projekcie to wszak ogromny i ważny news. Tyle tylko, że żadnego newsa nie było.
Wirtualny H&M? Na razie nie
Okazuje się jednak, że sklep wcale nie został uruchomiony. Zaprzeczył temu rzecznik H&M-u. – Chcielibyśmy potwierdzić, że H&M nie otwiera w tej chwili sklepu w Metaverse. Nie współpracujemy również z CEEK – powiedział rzecznik H&M cytowany przez portal nowymarketing.pl.
CEEK poinformował natomiast, że prowadzi rozmowy ze szwedzkim koncernem odzieżowym, aby wprowadzić koncept w życie. "Jak wspomniano we wcześniejszym poście poniżej, sklep H&M w Ceek Metaverse był tylko konceptem przedstawionym spółce, a nie prawdziwym sklepem wirtualnym. Prowadzimy rozmowy z pracownikami H&M, aby to urzeczywistnić" – czytamy na Twitterze.
Czym jest metaverse?
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, wcale nie jest łatwo dokładnie określić czym tak właściwie jest Metaverse.
Zapowiedzi nowej epoka "połączonych wirtualnych doświadczeń z wykorzystaniem technologii takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość" to obietnica Facebooka, który zamierza zbudować… no właśnie, co?
– Metaverse, zwany Web 3.0, będzie 360-stopniowym, trójwymiarowym, ucieleśnionym internetem, gdzie będziemy mogli poruszać się z przestrzeni w przestrzeń z łatwością przeklikania się z jednej strony internetowej na drugą – tak o przyszłości internetu w trakcie InfoShare 2021 mówiła nam futurystka i pisarka Amelia Kalman.