Aplikacja HBO GO przestała być wspierana na wielu telewizorach, czasem zaledwie czteroletnich. Użytkownicy zalali internet falą negatywnych komentarzy i zapowiedziami zerwania abonamentu. Firma tłumaczy zaś, czemu zdecydowała się na taki krok.
HBO GO przestało działać na wielu sprzętach. Użytkownicy z Polski zaczęli masowo raportować brak dostępu do usługi. Wydaje się, że z dnia na dzień HBO postanowiło wyłączyć wsparcie dla sporej gamy urządzeń.
"HBO GO nie jest wspierane na tym urządzeniu. Niestety, to urządzenie nie jest już wspierane. Wciąż możesz korzystać z serwisu na innych urządzeniach" – informuje zdawkowa notka na ekranie.
Wygaszanie HBO GO najpewniej ma związek z wprowadzaniem do Polski nowszej usługi sieci – HBO Max. Co na to dostawca usługi?
"Aby zapewnić naszym subskrybentom najbezpieczniejsze, niezawodne i najlepsze wrażenia z transmisji strumieniowej, aplikacja HBO GO nie będzie już wspierać między innymi Samsung OS Tizen, wersja 2015 i starsze. Serdecznie przepraszamy za niedogodności." – pisze HBO Polska na Twitterze.
HBO proponuje też jako opcję zakup Chromecasta czy Android Box. To jednak koszt 150-200 złotych.
Każdy sprzęt się starzeje, a te wiekowe przestają być wspierane. Użytkownicy zgłaszają jednak problemy z pięcio-, cztero- a nawet dwuletnimi telewizorami. Jak można się domyślać nie brakuje wściekłych komentarzy, które polały się na wszystkich social mediach HBO Polska.
"Chyba mają za dużo abonentów. Ciekawe ilu klientów straciliście. Konkurencja nie ma takich problemów. Rozumiem że w takim wypadku zwracacie środki, skoro z waszej winy nie mogę korzystać z serwisu? To co, zwrot za abonamentu za zmianę reguł w trakcie trwania umowy? Typowy korporacyjny farmazon" – to tylko drobny wycinek wpisów (i to tych cenzuralnych).
Jakie urządzenia dotknięte są problemami? Wśród zgłoszeń pojawiają się m.in.:
Telewizory Samsung z OS Tizen 2015 lub wcześniejszym;
Telewizory LG bez WebOS 3.5 (roczniki przed 2017 r.);
Konsola PlayStation 3,
Komputery Linux.
"Informacja na temat tej zmiany była dostępna w naszym FAQ jak i również w przypadku klientów bezpośrednich były wysyłane maile z informacją o nadchodzącej zmianie w kwestii wspieranych urządzeń" – to inna przyklejana przez HBO Polska odpowiedź.
Producent wskazuje na oficjalne FAQ, gdzie rzeczywiście występują informacje o wspieranych urządzeniach. Zdaniem HBO wspierane są:
PC i MAC (Windows 7+, Mac OS X 10.7+ Lion),
Przeglądarki Google Chrome, Firefox, MS Edge, Safari,
iPhone i iPad (iOS 12.2 i nowszy),
smartfony i tablety z systemem Android (8.0 lub nowszy),
Użytkownicy wskazują jednak, że teoria i praktyka się mijają. Problemy z aplikacją potrafią wystąpić na przykład na na telewizorach z obsługiwanym WebOS 5.6 – raportuje Bankier.pl.
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, 26 października 2021 roku serwis streamingowy HBO Max rozpoczął działalność w Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, Hiszpanii i Andorze. Nowa marka zastąpiła tam poprzednio działające HBO España, HBO Nordic i HBO Go.
Ostatnie nieoficjalne informacje sugerowały, że HBO Max w Polsce może zadebiutować 8 marca 2022 r., w Dzień Kobiet.
Wcześniej firma informowała, że w 2022 roku nowa usługa ma się rozszerzać na kolejnych 14 państw. Na liście znajdują się: Polska, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Węgry, Mołdawia, Montenegro, Macedonia Północna, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja i Słowenia.
Oba zbiory krajów korespondują z obecnym zasięgiem działania HBO Europe. Gigant medialny wskazał, że dąży do ujednolicenia wszystkich serwisów streamingowych pod nazwą HBO Max.