Polska firma przejęta przez amerykański koncern. Będzie pomagać w rozwoju chmury
Redakcja INNPoland
31 stycznia 2022, 13:50·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 31 stycznia 2022, 13:50
Zespół polskiego software house Pragmatists został przejęty przez amerykańską firmę Snowflake, oferującą usługi chmurowe. Inżynierowie z Pragmatists dołączą do dynamicznie rozwijającego się polskiego oddziału Snowflake.
Reklama.
30 doświadczonych inżynierów z zespołu Pragmatists wzmocni otwarte w zeszłym roku w Warszawie globalne centrum programistyczne Snowflake. Tym samym w warszawskim biurze firmy pracuje już niemal 100 specjalistów od chmury danych.
– Zespół Pragmatists charakteryzuje kultura pracy projektowej bardzo zbliżona do naszej. Nowi specjaliści przynoszą do Snowflake ogromny bagaż doświadczeń wynikający z pracy nad projektami dla wielu organizacji w Europie i Ameryce Północnej. To wzmocnienie zespołu umożliwi nam jeszcze szybszy rozwój polskiego oddziału. Już teraz warszawski team jest jednym z zespołów rozwijających usługę Snowflake Data Marketplace, w ramach której klienci mają dostęp do niemal tysiąca rekordów danych oraz usług od setek dostawców – komentuje Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake.
Szybko rosnący popyt na usługi Snowflake, szczególnie z zakresu wymiany danych między biznesami, przyczynia się do skokowego wzrostu znaczenia polskiego zespołu w globalnej strukturze. Warszawski zespół, rozwija nie tylko Snowflake Data Marketplace, ale również takie usługi jak Snowflake Connectors (obecnie na etapie private preview).
– Nasz zespół zajmuje się rozwojem konektorów Snowflake, które umożliwiają natywną integrację chmury danych Snowflake z kluczowymi aplikacjami innych firm, narzędziami partnerskimi i frameworkami. Te natywne konektory znacząco upraszczają sposób, w jaki nasi klienci mogą pobierać dane z aplikacji i systemów do Snowflake, skracając jednocześnie czas potrzebny na integrację danych z wielu tygodni do zaledwie kilku minut – tłumaczy Grzegorz Kapusta.
W kwartale fiskalnym, który zakończył się 30 października 2021, firma Snowflake odnotowała 44,3 mln dolarów przychodu w samym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). To wzrost o 174 proc. rok do roku. Jedną z przyczyn szybkiego wzrostu amerykańskiej firmy jest wzrost zapotrzebowania na usługi z zakresu data marketplace. Szacuje się, że do 2030 roku, ponad milion organizacji na całym świecie będzie monetyzować swoje zasoby danych, zarabiając w ten sposób ponad 3,6 biliona dolarów.