Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Jak dotąd firma nie udostępniła żadnych szczegółów na temat tego, kiedy okulary VR zapowiedziane na I/O mają trafić do sprzedaży. Zademonstrowano ich możliwości jedynie w krótkim filmie. Dzięki niemu poznajemy usługę tłumaczenia live języków obcych. Nie przedstawiono w nim jednak wyświetlacza ani sposobu interakcji z nimi.
W jednej ze scen menedżer produktu Google rozmawia z mężczyzną, który ma na nosie okulary VR. – Powinieneś widzieć, co mówię, po prostu przepisane dla ciebie w czasie rzeczywistym — coś w rodzaju napisów dla świata – słyszymy po angielsku, czytamy po hiszpańsku. W filmie pokazano, co możesz zobaczyć, gdy nosisz okulary: kiedy rozmówca jest przed tobą, przetłumaczony język pojawia się w czasie rzeczywistym na linii wzroku.
– Patrząc w przyszłość, pojawia się nowa granica w technologii – rzeczywistość rozszerzona. W Google mocno zainwestowaliśmy w ten obszar. Wprowadzamy rzeczywistość rozszerzoną do wielu produktów Google, od Google Lens po multiwyszukiwania, eksplorację scen oraz widoki na żywo i immersyjne w mapach. Ten potencjał jest tym, co najbardziej ekscytuje nas w AR. To możliwość spędzania czasu, skupiając się na tym, co ma znaczenie w prawdziwym świecie, w naszym prawdziwym życiu. Ponieważ prawdziwy świat jest niesamowity – mówił CEO Google'a Sundar Pichai.
W Światowy Dzień Hasła Google, Apple i Microsoft ogłosiły wspólną inicjatywę, która ma na celu pozbycie się haseł z naszego internetowego życia. Firmy zobowiązały się do zbudowania systemu wsparcia umożliwiającego logowanie się bez hasła na wszystkich platformach należących do koncernów. Ma to się wydarzyć już w 2023 roku.
Jak pisze The Verge, chodzi tu o systemy mobilne Android i iOS, przeglądarki Chrome, Edge i Safari oraz systemy komputerowe Windows i macOS.
– Praca z innymi firmami z branży, by ustanowić bezpieczniejsze metody logowania, oferujące lepsze zabezpieczenia i eliminujące słabości systemu haseł jest częścią naszego zobowiązania wobec klientów. Chcemy dostarczać im urządzenia i produkty z maksymalnym możliwym poziomem bezpieczeństwa – wskazał Kurt Knight, starszy dyrektor Apple ds. marketingu platformy produktów.