INNPoland_avatar

Podbili serca polskich rodziców, teraz przejmują inne firmy. Duża transakcja polskiego startupu

Redakcja INNPoland

11 lipca 2022, 11:03 · 2 minuty czytania
LiveKid — przodująca platforma łącząca rodziców z opiekunami w przedszkolach i żłobkach, ogłasza przejęcie Dinantia — największego konkurenta na rynku hiszpańskim. Tym samym LiveKid staje się liderem w segmencie cyfrowych usług i produktów dla rodziców, przedszkoli i żłobków na kolejnym europejskim rynku.


Podbili serca polskich rodziców, teraz przejmują inne firmy. Duża transakcja polskiego startupu

Redakcja INNPoland
11 lipca 2022, 11:03 • 1 minuta czytania
LiveKid — przodująca platforma łącząca rodziców z opiekunami w przedszkolach i żłobkach, ogłasza przejęcie Dinantia — największego konkurenta na rynku hiszpańskim. Tym samym LiveKid staje się liderem w segmencie cyfrowych usług i produktów dla rodziców, przedszkoli i żłobków na kolejnym europejskim rynku.
LiveKid to platforma do zarządzania żłobkami i przedszkolami Fot. Marek BAZAK/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google

O platformie LiveKid pisaliśmy już w INNPoland.pl już kilkukrotnie. Jest to system łączący rodziców z opiekunami ich dzieci, ułatwiający opiekę nad dziećmi w przedszkolach i żłobkach oraz zarządzanie placówkami edukacyjnymi. W ciągu zaledwie 10 miesięcy od rundy seed start-up zanotował ponad 2.5-krotny wzrost przychodów. Teraz przejmuje Dinantia — największego konkurenta w Hiszpanii.


Akwizycja ta ogromnie wzmocniła pozycję polskiego startupu. Już teraz LiveKid obsługuje miesięcznie ponad 250 tys. użytkowników w Europie i Ameryce Południowej, a wartość transakcji dokonywanych za pośrednictwem platformy to ponad 350 mln zł rocznie.

Transakcja przejęcia Dinantia przeprowadzona została w rzadko spotykanej na tym etapie rozwoju startupów formule "all-cash", sfinansowanej ze środków z rundy seed, finansowania dłużnego i przy współudziale funduszu DFRI. LiveKid przejął wszystkie udziały w firmie konkurenta. Szacowana wartość transakcji wraz z wykupem końcowym to kilkanaście milionów złotych. Na rynkach hiszpańskojęzycznych LiveKid będzie teraz dostępny pod marką Dinantia.

LiveKid przyspiesza

- Przyglądaliśmy się wielu firmom na rynku hiszpańskim. O zakupie Dinantia zadecydowało kilka czynników: wielkość firmy, rozbudowana baza klientów, niski churn, zdrowa rentowność i zyskowność naszego dotychczasowego konkurenta — wyjaśnia Jakub Pawelski, założyciel i CEO LiveKid. — To trzecie przejęcie, którego dokonaliśmy w ciągu niespełna dwóch lat, zamykając transakcję w rekordowym tempie 5 miesięcy. Kolejne akwizycje wkrótce — zapowiada.

Przejęcie hiszpańskiego gracza to kolejny ważny krok w rozwoju LiveKid, po zeszłorocznej rundzie 9 mln zł oraz po przejęciu w 2020 r. polsko-kanadyjskiego Baby Managera — mobilnego dziennika dziecka oraz Przedszkolowo.pl — największej bazy przedszkoli w Polsce. Firma aktualnie skupia się na działaniach, które mają ugruntować jej pozycję lidera na rynku hiszpańskim po przejęciu konkurencji. W perspektywie kolejnych miesięcy LiveKid planuje dalszą ekspansję i podbój rynku w Meksyku, gdzie ma już pierwszych klientów. W planach firma ma kolejne akwizycje.

- Jesteśmy rentowną organizacją, więc nie myśleliśmy o kolejnych rundach w najbliższym czasie. Po przeprowadzeniu przejęcia w Hiszpanii widzimy spory potencjał do dalszych działań. Nie wykluczamy więc kolejnych rund, rozglądamy się aktualnie za odpowiednim partnerem finansowym, z którym będziemy mogli odważnie myśleć o skonsolidowaniu całego rynku europejskiego - dodaje Jakub Pawelski.