INNPoland_avatar

Disney+ podnosi cenę i wprowadza reklamy. Te kraje idą na pierwszy ogień

Krzysztof Sobiepan

12 sierpnia 2022, 15:05 · 2 minuty czytania
Disney+ zdecydował się dać użytkownikom ciężki wybór. Albo zdecydują się na płacenie o 40 proc. wyższego abonamentu, albo pozostanie on w starej cenie… z reklamami. Zmiany mają wejść w życie jeszcze w tym roku. Na początek wyższy cennik wejdzie do oferty firmy w dwóch krajach.


Disney+ podnosi cenę i wprowadza reklamy. Te kraje idą na pierwszy ogień

Krzysztof Sobiepan
12 sierpnia 2022, 15:05 • 1 minuta czytania
Disney+ zdecydował się dać użytkownikom ciężki wybór. Albo zdecydują się na płacenie o 40 proc. wyższego abonamentu, albo pozostanie on w starej cenie… z reklamami. Zmiany mają wejść w życie jeszcze w tym roku. Na początek wyższy cennik wejdzie do oferty firmy w dwóch krajach.
Wyższa cena czy reklamy — Disney+ daje fanom marny wybór Fot. Rob Engelaar / Hollandse Hoogte/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej
  • Disney zamierza podwyższyć cenę subskrypcji Disney+ z 7,99 dol. do 10,99 dol.
  • Alternatywą będzie abonament Disney+ Basic z reklamami, w starej cenie 7,99 dol. Ten wejdzie do oferty 8 grudnia 2022 r.
  • Na początek Disney+ podrożeje w USA i Kanadzie

Firma Disney opublikowała wyniki finansowe za II kwartał. Przy okazji telekonferencji z inwestorami władze spółki przyznały, że szykują podwyżki abonamentu Disney+ – pisze Komputer Świat.

Nowa cena abonamentu ma wzrosnąć blisko o 40 proc. - z 7,99 dol. do 10,99 dol (z ok. 36 do ok. 50 zł). Będzie też opcja na pozostawienie opłaty w starej cenie. 8 grudnia ma bowiem wejść na rynek subskrypcja Disney+ Basic z reklamami, która nadal będzie kosztował 7,99 dol.

Disney mówi tu docelowo o 4 minutach reklam na 1 godzinę filmu. Poczałkowo bloki mają trwać od 15 do 30 sekund, ale w miarę upływu czasu ma to być "pełen zestaw produktów reklamowych".

Na początku obie zmiany wejdą w życie w dwóch krajach – USA i Kanadzie. Najprawdopodobniej program podwyżek będzie jednak rozszerzany na kolejne kraje.

Disney przewiduje, że większość dotychczasowych użytkowników "przełknie" reklamy i zostanie na subskrypcji w dotychczasowej cenie. Duża oglądalność ma jednak przynieść niemałe zyski platformie streamingowej.

Disney+ w Polsce

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, należąca do The Walt Disney Company platforma streamingowa Disney+ wystartowała w Polsce zaledwie 114 czerwca 2022 r. Standardowa cena wynosi 28,99 zł miesięcznie lub 289,90 zł w przypadku opłaty rocznej. Jak widać, bardziej opłaca się zapłacić z góry za cały rok, dzięki czemu oszczędzamy blisko 60 zł. Platforma streamingowa Disneya to 800 filmów i ponad 1000 seriali z obszernej biblioteki tytułów oraz 150 oryginalnych produkcji

Subskrybenci mają dostęp do seriali ze świata "Gwiezdnych Wojen" takich jak "Księga Boby Fetta" czy obu sezonów "The Mandalorian". Ponadto Disney+ jest domem dla całej sagi Skywalkerów, ze wszystkimi dziewięcioma epizodami "Gwiezdnych Wojen" dostępnymi w jednym miejscu.

Na fanów superbohaterów czeka natomiast ponad 40 filmów Marvela oraz ponad 60 seriali z tego uniwersum, w tym "Moon Knight", "Loki" i "WandaVision". W Disney+ są do obejrzenia także filmy dokumentalne National Geographic, takie jak "Na ratunek: Misja w jaskini" (The Rescue) i "Free Solo", autorstwa nagrodzonych Oscarem reżyserów i producentów E. Chaia Vasarhelyia i Jimmy'ego China, pojawią się obok popularnych serii National Geographic, takich jak "Świat według Jeffa Goldbluma" (“The World According To Jeff Goldblum”) i "Gordon Ramsay: Świat na talerzu".

Czytaj także: https://innpoland.pl/178891,koszty-serwisow-streamingowych