Firma Top Secret Sp. z o.o. jest istotnym dłużnikiem firmy Redan. Jak poinformował zarząd tej spółki, powzięto informację o złożeniu przez Top Secret wniosku o ogłoszenie upadłości. Nie powinna ona wpłynąć na sieć sprzedaży, gdyż w praktyce sieć sklepów oraz sklep internetowy od 2 lat działają w spółce Top Secret Fashion Story Sp. z o.o.
"W ocenie zarządu Redan, w krótkim terminie, złożenie wniosku o upadłość przez TS (Top Secret – red.) nie będzie miało istotnego wpływu na sytuację spółki, w tym w szczególności na realizowane poziomy sprzedaży, marży ani przepływy pieniężne. Wpływ ewentualnej upadłości TS na sytuację Redan w dłuższym terminie wymaga pogłębionej analizy. W szczególności konieczne jest rozważenie wyceny należności od TS oraz ryzyka konieczności spłaty kredytu za TS, o których mowa powyżej. Po przeprowadzeniu tej analizy zarząd Redan przedstawi jej wyniki oraz płynące z tego wnioski" – czytamy w informacji opublikowanej na stronie internetowej spółki Redan.
Jak pisaliśmy w INNPoland, do połowy 2022 roku upadło już 3 tysiące sklepów. To najwięcej od 5 lat, ale wtedy mówiliśmy o wyniku za cały rok.
Zniknięcie ograniczeń w działalności nie spowodowało rozkwitu sektora, a sklepów upadło najwięcej od 2017 r. To dopiero wyniki półrocza, w 2022 r. zapowiada się rekord — pisze "Rzeczpospolita".
Z danych zebranych przez wywiadownię Dun & Bradstreet Poland dla "Rz" wynika, iż od początku roku rynek sprzedaży detalicznej skurczył się o ponad 3 tys. lokalizacji, do 373 tys. Dziennik pisze, że w ostatnich latach sklepów znikało znacznie mniej. Jednak trendy postpandemiczne idą w stronę zakupów przez internet.
Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że najwięcej zamkniętych sklepów (644) było placówkami ogólnospożywczymi. Z rynku wypadły też 532 "sklepy niewyspecjalizowane" oraz 487 odzieżowych.
– Jeśli tak wysoki trend utrzyma się w kolejnych sześciu miesiącach, to na koniec 2022 r. można spodziewać się rekordowo wysokiej w ostatnich latach liczby upadłości, przekraczającej 5 tys. likwidacji – mówi w "Rz" Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. Dodaje, że tylko w pierwszym półroczu ponad 4,5 tys. stacjonarnych sklepów już zawiesiło działalność.
Jak informowaliśmy w naszym tekście z końca czerwca, przybyło za to sklepów AGD (54) oraz medycznych (16). To jedyne branże spośród niemal 30 w handlu detalicznym, w których widać wzrost liczby sklepów.
Rz pisze, że przybywa za to sklepów sieciowych. Żabka otwiera rocznie ponad 1 tys. placówek, Carrefour w 2021 otworzył 21 nowych lokalizacji, w tym zamierza uruchomić ponad 170, z czego 150 ma być sklepami osiedlowymi.
Czytaj także: https://innpoland.pl/180892,w-pol-roku-upadlo-juz-3-tysiace-sklepow