Znany producent słodyczy — Haribo, otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Od dziś wielbiciele słodkości mogą odwiedzać placówkę w Warszawie. Czeka na nich niespodzianka.
W jednym z warszawskich centrów handlowych otworzył się pierwszy sklep stacjonarny Haribo
Marka słynie ze złotych misiów, które są produkowane od stu lat
Polacy wydają na słodycze średnio 190 zł w skali roku, ale zdecydowana większość Polaków deklaruje, że lubi słodkości
Pierwszy firmowy sklep Haribo w Polsce już ruszył
Na ten dzień czekali fani słodyczy. W środę 24 sierpnia 2022 r. słynny producent słodkości — Haribo, otworzył swój pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Placówka jest zlokalizowana w centrum handlowym Factory Ursus przy Placu Czerwca 1976 r. w Warszawie.
Słodycze marki Haribo polscy klienci od lat mogą kupować w różnych sklepach. Jednak firma postanowiła rozszerzyć swój zasięg na polskim rynku i podjęła decyzję o otwarciu sklepu firmowego, który jak się okazuje, ma być "wyjątkowy".
- Zaoferujemy nasze bestsellery, ale także produkty limitowane – dostępne tylko w firmowym sklepie Haribo – przyznaje Anna Stróżyńska, Dyrektor Marketingu HARIBO Polska.
Co więcej, na klientów czeka także niespodzianka. - W strefie pick&mix każdy miłośnik żelek będzie miał okazję skomponować swój własny, owocaśny zestaw ulubionych produktów — dodaje Stróżyńska.
Z tych produktów słynie Haribo
Haribo to niemieckie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją słodyczy, założone w latach 20. XX wieku. Najbardziej znanym produktem od tej marki są żelki — tzw. złote misie dostępne w sześciu smakach. W tym roku obchodzą okrągłe setne urodziny.
Codziennie Haribo produkuje 160 mln złotych misiów na całym świecie. Żelki są wytwarzane w pięciu fabrykach na terenie Niemiec, ale Haribo posiada także kilkanaście hal produkcyjnych w innych państwach europejskich.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Do niemieckiej marki należą również gumy rozpuszczalne Maoam i pianki Haribo Chamallows. Slogan niemieckiego przedsiębiorstwa wskazuje, że słodycze są dla wszystkich bez względu na wiek ("Haribo — smak radości, dla dzieci i dorosłych").
Sklepy firmowe Haribo mieszczą się nie tylko w Niemczech, lecz także m.in. w Austrii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Produkty Haribo są dystrybuowane w Polsce od 2002 r., ale dopiero po dwudziestu latach firma zdecydowała się na otwarcie sklepu stacjonarnego.
Ile Polacy wydają na słodycze?
Wybór polskiego rynku może okazać się sukcesem, ponieważ Polacy są ogromnymi fanami słodyczy. Ubiegłoroczne statystyki wskazują, że statystyczny Polak wydaje na słodkości, głównie na czekoladę, około 190 zł rocznie. Średnio Polak je około 3 kg słodyczy w ciągu roku, a Niemiec — aż 10 kg.
Z kolei z analizy ING z lutego 2021 r. wynika, że 84 proc. Polaków deklaruje, że lubi słodycze. Natomiast 91 proc. przyznaje, że je kupuje. Aż 79 proc. obywateli wskazuje, że jedzenie słodyczy sprawia im przyjemność, a 57 proc. uważa, że słodkości poprawiają nastrój.