Japońska marka odzieżowa Uniqlo dała się już poznać polskim klientom, gdy umożliwiła zakupy w sklepie internetowym. Teraz idzie o krok dalej i planuje otworzyć pierwszy sklep stacjonarny.
Placówka będzie zlokalizowana w Domach Towarowych Wars Sawa Junior w Warszawie. - Obecność Uniqlo znakomicie wpisuje się w nasz koncept zmian w Domach Towarowych Wars Sawa Junior - przekonuje Scott Dwyer, group managing director — retail w Atrium European Real Estate (właściciel Domów Towarowych Wars Sawa Junior).
Jak tłumaczy, współpraca z takimi markami jak Uniqlo ma "przyciągnąć nowe pokolenie klientów". Jego zdaniem młodzi ludzie "wysoko cenią szczere relacje z markami oraz możliwość bezpośredniego doświadczania ich oferty handlowej" mimo "sprawnego poruszania się w świecie social mediów".
- Cieszymy się, że wkrótce będziemy mogli nawiązać bardziej bezpośrednie relacje z polskimi klientami i przybliżyć im LifeWear – markę, która czerpie z wartości głęboko zakorzenionych w japońskiej kulturze, takich jak trwałość, prostota i wysoka jakość – wskazuje Taku Morikawa w Uniqlo Europe CEO.
Jak tłumaczy, marka postanowiła postawić kolejny krok na polskim rynku z uwagi na doświadczenia zebrane od czasów uruchomienia europejskiego sklepu internetowego Uniqlo. Morikawa liczy na to, że dzięki otwarciu sklepu stacjonarnego Uniqlo "jeszcze lepiej pozna polski rynek", co pozwoli na opracowanie "długoterminowych planów związanych z jego przyszłością".
Sklep Uniqlo będzie zajmował dwa piętra w budynku Junior. Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, umowa najmu dotyczy około 1,5 tys. mkw., w tym 800 mkw. powierzchni handlowej. Lokal ma zostać specjalne zaaranżowany dla marki Uniqlo. Pracę w tym zakresie już się rozpoczęły. Stacjonarny oddział Uniqlo ma działać w formule pop-up store. To koncepcja, zgodnie z którą sklepy działają tylko przez określony czas.
Uniqlo to marka odzieżowa stworzona w Yamaguchi w Japonii w 1949 r. Jej właścicielem jest holding Fast Retailing. W ubiegłym roku rozliczeniowym (do 31 sierpnia 2021 r.) cała grupa osiągnęła sprzedaż rzędu 19 mld dolarów. Uniqlo to największa marka w portfelu tego japońskiego giganta handlowego.
Co oferuje klientom marka Uniqlo? Do wyboru są ubrania klasyczne, z których można tworzyć wiele zestawów. W odróżnieniu od innych sieciówek odzieżowych asortyment na półkach sklepowych zmienia się zdecydowanie rzadziej.
Dewiza, która przyświeca Uniqlo to "Made for all". Spółka przekonuje bowiem, że jej ubrania są przeznaczone dla każdego — bez względu na płeć, wiek i pochodzenie.
Według stanu na 30 listopada 2021 r. Uniqlo posiada 2358 sklepów na całym świecie. Zakupy stacjonarne w tej sieciówce można zrobić m.in. w Bangladeszu, Chinach, Indiach, Korei Południowej, Tajlandii i Wietnamie.
Jednak Uniqlo nie ogranicza się tylko do Azji. Sieciówka jest obecna również w Australii, Belgii, Francji, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Najbliższy sklep dla polskich klientów jest zlokalizowany w Niemczech — marka Uniqlo rozpoczęła podbój tego rynku już w 2014 r. Obecnie na terenie Niemiec działa 10 sklepów tej sieciówki, a 6 z nich — w Berlinie.