Crossovery i SUV-y z oszczędnym napędem, takie jak Toyota RAV4 czy jej konkurenci są dziś szczególnie chętnie wybierane przez klientów. W gamie Toyoty, RAV4 to niejedyna propozycja, która wpisuje się w gusta kierowców. W salonach Toyoty można wybierać spośród pięciu hybrydowych SUV-ów z wielu segmentów. Gamę hybrydowych SUV-ów marki otwiera Toyota Yaris Cross, a 7-osobowa Toyota Highlander to jej flagowy model. Co je wyróżnia, jakie jeszcze hybrydowe SUV-y oferuje Toyota?
Yaris Cross to najmniejszy hybrydowy SUV Toyoty. Długość nadwozia wynosi nieco ponad 4 m (4180 mm), co pozwala sprawnie parkować w ciasnych lukach miejskich parkingów. Przestrzeń we wnętrzu? W zupełności wystarczająca do jazdy po mieście i od czasu do czasu na dłuższe wyprawy. Pakowny bagażnik o pojemności niemal 400 litrów pomaga zabrać ze sobą wszystko co niezbędne, a z ekonomicznym napędem Yaris Cross stanowi dobrego kompana tak krótkich, jak i dalekich podróży. Wystarczy zerknąć na dane techniczne i średnie zużycie paliwa, które wynosi zaledwie od 4,4 l/100 km. Odrobina chęci sprawi, że bez trudu osiągniemy, a nawet poprawimy katalogowy wynik.
Yaris Cross należy do segmentu miejskich SUV-ów. Jednak w przypadku crossovera Toyoty słowo „miejski” nie oznacza skromnego wyposażenia, bo pod względem liczby obecnych na pokładzie udogodnień Yaris Cross jest jak samochód o klasę większy. W standardowej wersji Active znajdziemy m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, klimatyzację automatyczną, system multimedialny z dotykowym, 7-calowym ekranem, interfejs Apple CarPlay i Android Auto, a także systemy rozpoznające znaki drogowe i wykrywające zmęczenie kierowcy.
Bogatsza wersja Comfort dodaje do tego kamerę cofania, wycieraczki z czujnikiem deszczu, 16-calowe felgi aluminiowe i kierownicę obszytą skórą. Odmiana Executive jest uzupełniona o dwustrefową klimatyzację, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podgrzewane przednie fotele i tapicerkę z elementami skóry w kolorze czarnym. Najwyższa wersja wyposażenia Adventure dodaje do tego ciemną podsufitkę, dwukolorowe nadwozie, osłony przedniego i tylnego zderzaka, a także specjalną, materiałową tapicerkę z elementami skóry i złotymi przeszyciami. A ile to wszystko kosztuje? Na tle swojego segmentu Toyota Yaris Cross jest rozsądnie wycenionym crossoverem. Cena hybrydowej odmiany startuje z poziomu 101 400 zł. Dowiedz się więcej o nowej hybrydowej Toyocie Yariss Cross na stronie: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/yaris-cross.
Toyota C-HR jeden z dwóch kompaktowych hybrydowych SUV-ów w gamie Toyoty, a przy okazji rasowy bestseller! Rynkową karierę Toyoty C-HR można opisać najkrócej jako spektakularny sukces. Pierwszy SUV zaprojektowany według architektury TNGA zdobył zaufanie wielu kierowców, a hybrydowa odmiana pozostaje atrakcyjną, oszczędną i niezawodną propozycją.
Czym wyróżnia się Toyota C-HR Hybrid? Stylowa sylwetka i ostre linie nadwozia przypadły do gustu tysiącom klientów. Ten model świetnie sprawdzi się jako główne auto w domu dla małej rodziny. Choć jego zdolności przewozowe nie są takie, jak w przypadku większych modeli, trudno odmówić mu praktyczności. Świadczy o tym m.in. mnogość schowków czy bagażnik, który pomieści wszystkie bagaże na weekendowy wypad.
Mierząca 4390 mm Toyota C-HR może mieć pod maską hybrydę o mocy 122 KM (1.8 Hybrid) lub 184 KM (2.0 Hybrid Dynamic Force). Pierwsza jednostka jest wyjątkowo oszczędna, a jej apetyt na paliwo pozostaje umiarkowany również w trasie. Ten sprawdzony wybór przypadnie do gustu klientom poruszającym się głównie po mieście. Toyota C-HR Hybrid z 2-litrowym silnikiem pod maską gwarantuje doskonałe osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 s), wzorową elastyczność i wciąż niewielkie zużycie paliwa.
Toyota C-HR nie występuje w ubogiej wersji wyposażenia. Podstawowa wersja Comfort może pochwalić się dwustrefową klimatyzacją, LED-owymi reflektorami, 17-calowymi felgami aluminiowymi, kamerą cofania, interfejsem Apple CarPlay i Android Auto, a także 8-calowym dotykowym ekranem systemu multimedialnego Toyota Touch 2 i systemami bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Tak wyposażona wersja to wydatek 123 000 zł (lub od 1369 zł netto w leasingu KINTO ONE).
Wyżej w gamie modelu plasują się odmiany Style, Executive i GR Sport. Toyota C-HR w wersji Style ma przednie i tylne czujniki parkowania, przyciemniane tylne szyby, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, a także system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym HD i nawigacją z mapami online. Cena? 130 900 zł lub od 1454 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE.
W wersji Executive (141 700 zł lub od 1610 zł netto miesięcznie) możemy liczyć na tapicerkę z elementami skóry, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, klimatyzację z funkcją oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe, inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA), system monitorowania martwego pola w lusterkach, a także system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania. Na szczycie gamy stoi Toyota C-HR w wersji GR Sport. Sportowo stylizowana odmiana zachęca również tapicerką skórzaną Black Alcantara, 19-calowymi felgami GR Sport, a także kompletnym wyposażeniem z zakresu technologii. Cena tej wersji to 147 600 zł brutto lub od 1675 zł miesięcznie w leasingu KINTO ONE.
Toyota Corolla Cross to najnowszy model w gamie hybrydowych SUV-ów Toyoty – pierwsze sztuki dopiero zmierzają do Polski. Liczba zamówień i zainteresowanie klientów jasno wskazuje, że będzie to prawdziwy hit sprzedaży. Nie mogło być przecież inaczej, bo gdy szereg zalet Toyoty Corolli ubierzemy we wszechstronne nadwozie SUV-a, dodamy do tego garść nowych technologii i hybrydę 5. generacji – otrzymujemy przepis na bestseller.
Corolla Cross jest tylko trochę większa od Toyoty C-HR, ale ma od niej wyraźnie większy bagażnik. 425-litrowy kufer to obietnica wielu udanych wyjazdów na wakacje, długie weekendy i ferie. Dane techniczne układu napędowego czekają na homologację, ale bez wątpienia nie pozostawią wiele do życzenia. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma trwać tylko 8,1 s, a średnie zużycie paliwa to równe 5 l/100 km. 197-konny układ hybrydowy z silnikiem 2.0 to jedyna opcja przewidziana na nasz rynek. Klienci będą mogli jednak wybierać spośród wersji z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła (AWD-i).
Toyota Corolla Cross już w podstawowej wersji Comfort (142 800 zł lub od 1626 zł netto miesięcznie) oferuje 17-calowe felgi aluminiowe, 12,3-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit, LED-owe światła, system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem HD, a także systemy bezpieczeństwa czynnego trzeciej generacji Toyota T-MATE, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów.
Klienci mogą również wybrać wersję wyposażenia Style, w której lista wyposażenia została rozbudowana o 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podgrzewane przednie fotele i przedni grill w kolorze satynowej czerni. Cena Corolli Cross Style to 155 600 zł lub 1747 zł netto miesięcznie. Wersja Premiere Edition, oferowana na start sprzedaży kosztuje, 173 300 zł brutto lub od 1954 zł netto miesięcznie i jest jeszcze lepiej wyposażona. Wśród elementów wyposażenia standardowego znalazły się tapicerka skórzana, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, zaawansowany system parkowania Toyota Teammate, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z funkcją hamowania.
Bestseller, pionier, legenda. Toyotę RAV4 można określać na wiele sposobów, a nawet gdy któryś z epitetów wydaje się zbyt górnolotny, wystarczy prześwietlić historię modelu. Toyota RAV4 to samochód, wraz z którym powstał segment współczesnych SUV-ów z samonośnym nadwoziem. Praktyczne auto z podwyższonym prześwitem przeszło długą drogę i dziś stanowi odpowiedź na wymagania różnych klientów z całego świata.
Na polskim rynku mierząca dokładnie 4,6 m Toyota RAV4 szczególnie przypadła do gustu klientom poszukującym rodzinnego SUV-a, który nie drenuje kieszeni kosztami utrzymania i oferuje dobre wyposażenie w rozsądnie skalkulowanej cenie. Hybrydowy SUV z rocznika 2023 występuje w wersjach wyposażenia Comfort, Selection, ADVENTURE i Executive, a najtańsza odmiana kosztuje 165 900 zł.
Polecana konfiguracja 2.5 Hybrid Dynamic Force w wersji Comfort z pakietem Style to wydatek 168 600 zł brutto lub od 1796 zł netto miesięcznie. Znajdziemy w niej takie udogodnienia, jak 12,3-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, 18-calowe felgi aluminiowe, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, przyciemniane szyby tylne, elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika oraz stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej. Elementy wyposażenia takie, jak system multimedialny z dotykowym ekranem, adaptacyjny tempomat czy układ rozpoznawania znaków drogowych należą do wyposażenia standardowego, w każdej wersji RAV4.
Bogato wyposażona odmiana Selection w cenie 187 200 zł (od 2 003 zł netto miesięcznie) oferuje 19-calowe czarne felgi aluminiowe, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, dach w kolorze fortepianowej czerni, tapicerkę skórzaną i LED-owe reflektory. Topowe wersje to ADVENTURE i Executive – ta pierwsza (203 000 zł) stawia na klimat offroadu i eksponuje osłony zderzaka, specjalną atrapę chłodnicy i 19-calowe felgi, które łatwiej oczyścić z kurzu i błota. Executive (196 500 zł) jest z kolei elegancka oraz ozdobiona chromowanymi akcentami. Ich wspólny mianownik? Bezkompromisowe wyposażenie, a wśród standardowych elementów m.in. cyfrowe lusterko z kolorowym wyświetlaczem pokazującym obraz z kamery, skórzana tapicerka i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.
Największa Toyota hybrydowa w gamie to Toyota Highlander. 7-osobowy SUV ma wszystko, czego można oczekiwać od rodzinnego auta, które udźwignie każde wakacyjne plany. Moc 248 KM, przyspieszenie do setki w czasie 8,3 s, średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km, 2 tony udźwigu na haku, maksymalna pojemność bagażnika 1909 litrów i 7 miejsc w standardzie to Highlander w liczbach.
Nie tylko liczby mówią jednak o potencjale samochodu, który łączy oszczędny, hybrydowy napęd z 7-osobowym wnętrzem i przestronnym bagażnikiem. W gamie dostępne są 3 wersje wyposażenia. Podstawowa Toyota Highlander Comfort za 261 900 zł ma trzystrefową klimatyzację z funkcją wykrywania liczby pasażerów, tapicerkę skórzaną, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe światła, 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, rolety przeciwsłoneczne dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, a także system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym, dotykowym ekranem HD.
Tę długą listę możemy dodatkowo rozszerzyć, wybierając wersję Prestige (284 900 zł). Zamiast analogowych zegarów zyskujemy wtedy cyfrowe zegary Digital Cockpit, a LED-owe światła zastępują jeszcze bardziej zaawansowane Bi-LED-y. Fotel kierowcy zyska pamięć ustawień, a klapa bagażnika będzie otwierana i zamykana elektrycznie. Dodajmy do tego 20-calowe felgi, przednie i tylne czujniki parkowania, oświetlenie ambientowe i większy, 12,3-calowy ekran HD systemu multimedialnego.
Dla najbardziej wymagających klientów dostępna jest Toyota Highlander Executive Style z panoramicznym monitorem z systemem kamer 360 stopni, wyświetlaczem head-up na przedniej szybie, wentylowanymi fotelami przednimi i podgrzewanymi siedzeniami na tylnej kanapie. Auto w najwyższej wersji można doposażyć dodatkowo w sterowany elektrycznie panoramiczny, szklany dach z funkcją otwierania i uchylania. Cena Highlandera Executive Style to 307 900 zł.
Pytanie o zużycie paliwa zadaje sobie większość kierowców, a drogie paliwo skłania do szukania oszczędności. Zakup hybrydowego samochodu to doskonały sposób na to, by zmniejszyć wydatki na stacjach. To szczególnie istotne dla tych kierowców, którzy rozważają zakup dużego auta rodzinnego. 7-osobowa Toyota Highlander jest doskonałym przykładem, bo ze średnim zużyciem zaledwie od 6,6 l/100 km bezsprzecznie należy do najbardziej oszczędnych 7-osobowych samochodów na rynku. Toyota C-HR Hybrid wyróżnia się spalaniem od 4,8 l/100 km, a duża i wszechstronna Toyota RAV4 Hybrid zadowala się od 5,5 litrami paliwa na każde 100 km. Wbrew obiegowej opinii, hybrydy potrafią być oszczędne również w trasie. Choć korzyści z zastosowania hybrydowego napędu są najbardziej zauważalne w miejskiej eksploatacji, oszczędne jednostki napędowe i bezstopniowe przekładnie, które stosuje Toyota, pozwalają obniżyć spalanie w trasie i osiągać przyjazne dla portfela wyniki nawet na długich dystansach. Odkryj samochody hybrydowe od Toyoty!
Dla wielu kierowców hybryda równa się Toyota. Skąd wzięło się to przekonanie? Trudno mu się dziwić, bo to właśnie Toyota rozwija i produkuje hybrydy od ponad 25 lat. Od czasów pierwszej generacji Priusa, Japończycy konsekwentnie stawiają na zelektryfikowany napęd, który czerpie to co najlepsze z walorów silników spalinowego i elektrycznego. Hybrydy Toyoty są niezwykle oszczędne, bo przy ich projektowaniu inżynierowie marki korzystają z ogromnego doświadczenia. Technologia jest nie tylko wyjątkowo dopracowana, ale i możliwa do zastosowania w każdym segmencie – wystarczy spojrzeć, ile hybrydowych SUV-ów oferuje Toyota. Auta tej marki wciąż stają się coraz lepsze – świadczą o tym drobne zmiany i poprawki wprowadzane regularnie, niemal z każdym rocznikiem, a także ciągłe prace nad wydajnością i osiągami hybrydowego napędu. Najlepszym świadectwem jest chociażby wprowadzenie kolejnej, piątej generacji hybrydowego napędu, którym wyróżnia się Toyota Corolla Cross. Jeśli zależy nam na niezawodnym i oszczędnym samochodzie, hybrydowe SUV-y od Toyoty z pewnością będą doskonałą propozycją.