logo
Awaria Instagrama Fot. Pixabay/Webster2703
Reklama.
  • Tuż przed godz. 14:00 od użytkowników Instagrama zaczęły napływać zgłoszenia w sprawie awarii
  • Internauci skarżą się, że ich konta zostały bezpodstawnie zablokowane
  • Z postów umieszczonych na Twitterze pod wątkiem #instagramdown wynika, że problem nie dotyczy wyłącznie polskich użytkowników
  • Awaria Instagrama. Użytkownicy nie mogą zalogować się do aplikacji

    Coś niepokojącego dzieje się na Instagramie. Serwis downdetector.pl, który zbiera informacje o awariach w internecie, zaczął otrzymywać zgłoszenia w sprawie błędów na Instagramie tuż przed godz. 14:00.

    Przez godzinę liczba zawiadomień wzrosła z 76 do 2283. Najwięcej użytkowników (68 proc.) skarży się na problemy z logowaniem do aplikacji. Z kolei 19 proc. zgłasza problemy z samym Instagramem, a 17 proc. - z profilem.

    Z mapy dostępnej w serwisie wynika, że z problemami zmagają się użytkownicy większych miast. Wiele zgłoszeń napływa m.in. z Krakowa, Wrocławia, Warszawy, Lubina czy Trójmiasta.

    Instagram bezpodstawnie blokuje konta?

    Użytkownicy informują na Twitterze, że nie wiedzą, dlaczego Instagram postanowił zablokować ich konta. "Czy tylko ja dostałem bana na Instagramie?" - pyta jeden z internautów.

    Jeden z użytkowników umieścił zrzut ekranu komunikatu, który wyświetla się po próbie zalogowania do Instagrama. Wynika z niego, że platforma oceniła profil jako "niezgodny z zasadami". W krótkiej notce Instagram informuje, że użytkownik ma 30 dni na odwołanie się od tej decyzji.

    W sieci użytkownicy ostrzegają się, aby nie próbować uruchamiać aplikacji. "Serio boję się teraz wejść na Instagrama" - przyznaje jedna z użytkowniczek Twittera.

    Niektórzy zwracają uwagę, że stracili także dostęp do informacji o statystykach. Wątek, w którym internauci wymieniają się informacjami na temat awarii, jest opatrzony hasztagiem #instagramdown.

    O awarii Instagrama informują nie tylko polscy użytkownicy tej popularnej platformy społecznościowej. Na blokadę skarżą się także internauci z innych krajów, więc niewykluczone, że awaria może mieć zasięg globalny.

    Zła passa portali społecznościowych

    W ostatnim czasie z dość dużą awarią zmagał się także Messenger. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, 5 lipca 2022 r. około godz. 17:00 użytkownicy skarżyli się, że nie mogą wysyłać wiadomości. Problem dotyczył zarówno prywatnych, jak i grupowych konwersacji.

    Jednak do prawdziwego apogeum doszło 4 października 2021 r., kiedy padł Facebook. Niektórzy określają tę awarię jako "dzień, w którym zatrzymał się internet".

    Awaria tej platformy pociągnęła za sobą problemy w innych aplikacjach takich jak Messenger, Instagram czy Whats App. W ciągu kilku godzin imperium Marka Zuckerberga straciło około 7 mld dolarów.

    W kontekście awarii serwisów społecznościowych warto pamiętać, że nie służą one jedynie do wymieniania się informacjami czy publikowania postów i zdjęć. Dla niektórych użytkowników to także źródło zarobku.

    Czytaj także: