INNPoland_avatar

Ogromna wpadka niemieckiego KFC. Promocja "z okazji" rocznicy pogromu Żydów

Maria Glinka

10 listopada 2022, 11:30 · 2 minuty czytania
KFC zaliczyło ogromną wpadkę. Niemiecki oddział wysłał do klientów komunikat, że w związku z rocznicą nocy kryształowej w restauracjach pojawił się kurczak z delikatnym serem. Przedstawiciele sieci wystosowali przeprosiny i tłumaczą się "błędem w systemie".


Ogromna wpadka niemieckiego KFC. Promocja "z okazji" rocznicy pogromu Żydów

Maria Glinka
10 listopada 2022, 11:30 • 1 minuta czytania
KFC zaliczyło ogromną wpadkę. Niemiecki oddział wysłał do klientów komunikat, że w związku z rocznicą nocy kryształowej w restauracjach pojawił się kurczak z delikatnym serem. Przedstawiciele sieci wystosowali przeprosiny i tłumaczą się "błędem w systemie".
Wpadka KFC Fot. Artur Szczepanski/REPORTER
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej
  • Niemiecki oddział KFC wysłał komunikat przez aplikację, w którym zachęcał do nowej promocji z "okazji" nocy kryształowej
  • Godzinę później amerykańska sieć przeprosiła za wysłanie kontrowersyjnej wiadomości
  • Jak przekonują przedstawiciele KFC, doszło do "błędu w systemie"

KFC zachęca do nietypowego "świętowania" nocy kryształowej

Niemiecki oddział KFC rozesłał do klientów zaskakujący komunikat informujący o nowej promocji. Otrzymały go osoby, które pobrały na smartfony aplikację amerykańskiej sieci fast-food.

"Upamiętnienie nocy kryształowej. Podaruj sobie delikatny ser z chrupiącym kurczakiem. Teraz w KFC!" – taką wiadomość otrzymali klienci.

O sprawie informują także użytkownicy Twittera. Jeden z nich przyznał, że "nie dowierzał własnym oczom", gdy zobaczył powiadomienie z aplikacji KFC nawiązujące do tragicznych wydarzeń sprzed lat.

KFC przeprasza. Tak się tłumaczy z kontrowersyjnego komunikatu

Już godzinę po wysłaniu wiadomości KFC opublikowało sprostowanie. Jak podaje "The Jerusalem Post", amerykańska sieć przeprosiła za "błąd w systemie".

"Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieodpowiednią wiadomość za pośrednictwem naszej aplikacji. Bardzo nam przykro z tego powodu, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby więcej się to nie powtórzyło" - czytamy w oświadczeniu KFC. Komunikat tej samej treści został wysłany również do klientów.

Jak doszło do tego feralnego błędu? Użytkownicy Twittera spekulują, że KFC ustawiło automatyczne reklamy na bazie wydarzeń z kalendarza. System mógł zinterpretować rocznicę nocy kryształowej jako "święto" - noc z 9 na 10 listopada 1938 r. widnieje bowiem na liście rocznic obchodzonych w Niemczech.

Jednak z pewnością nie jest to powód do radosnych obchodów. Wszystko wskazuje na to, że podczas procesu nikt nie zauważył, że doszło do pomyłki.

Niektórzy nie kryją oburzenia. "Jak można pomylić się w sprawie nocy kryształowej... Niemieckie KFC, wstydź się!" – oceniła na Twitterze Daria Grinfeld, wicedyrektor ds. europejskich w Lidze Przeciw Zniesławieniu.

Co to jest noc kryształowa?

Noc kryształowa to masowy pogrom w nazistowskich Niemczech, do którego doszło w 1938 r. Wówczas bojówki SA i oddziały SS zaatakowały ludność żydowską zamieszkującą Niemcy.

W trakcie nocy kryształowej spalono 200 synagog i zniszczono ponad 7,5 tys. sklepów prowadzonych przez Żydów. Z szacunków wynika, że w wyniku pogromu zamordowano prawie 100 osób narodowości żydowskiej. Z kolei tysiące zostały wywiezione do obozów koncentracyjnych.

Zorganizowana akcja władz nazistowskich miała zachęcić ludność żydowską do emigracji z Niemiec. W tym roku przypada 84. rocznica tamtych tragicznych wydarzeń.

Czytaj także: https://innpoland.pl/182818,w-rosyjskim-odpowiedniku-mcdonald-s