Apple sprawiło swoim największym fanom prezent na Mikołajki. Od 6 grudnia można w naszym kraju skorzystać z programu Self Service Repair, pozwalającego samodzielnie naprawić iPhone'a czy MacBooka. Mówimy tutaj jednak o Apple – a to oznacza, że zabawa zdecydowanie nie należy do tanich.
Reklama.
Reklama.
Jak samodzielnie naprawić iPhone'a lub MacBooka? Można to zrobić w ramach programu Self Service Repair
Oferowany przez Apple program składa się z trzech kroków i od 6 grudnia jest dostępny w Polsce
Program samodzielnej naprawy obejmuje 3. generację iPhone'a SE, iPhone'y 12 i 13 oraz MacBooki z chipami Apple M1
Samodzielna naprawa iPhone'a i MacBooka
Program Self Service Repair to odpowiedź Apple na uchwalane w wielu stanach USA, a także Unii Europejskiej tzw. "right to repair", czyli prawo do naprawy. Chodzi o dostęp do części zamiennych oraz oficjalnego serwisu nawet kilka lat po rynkowej premierze danego sprzętu. Ma to na celu ograniczenie ilości elektrośmieci.
W kwietniu tego roku firma z Cupertino uruchomiła program samodzielnej naprawy w USA, zaś teraz ogłosiła, że od wtorku 6 grudnia Self Service Repair jest dostępny również w części krajów Europy, w tym w Polsce.
Program Self Service Repair obejmuje następujące urządzenia:
iPhone SE (3. generacja);
iPhone 12 (wszystkie modele);
iPhone 13 (wszystkie modele);
MacBook Air i MacBook Pro (z czipem Apple).
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Jak skorzystać z programu Apple Self Service Repair?
Program samodzielnej naprawy urządzeń Apple składa się z trzech kroków. Najpierw trzeba zapoznać się z podręcznikiem naprawy urządzenia, które chcemy uratować. Dostępne są one po polsku w Sklepie Samoobsługowej Naprawy dla produktów Apple – mowa tutaj o instrukcjach, z których korzystają również autoryzowane serwisy naprawy.
Następnie możemy złożyć zamówienie w Sklepie Samoobsługowej Naprawy, w którego ofercie znajduje się ponad 200 różnych części i narzędzi do telefonów i komputerów Apple – dokładnie takich, z jakich korzystają również autoryzowane serwisy.
Uwaga jednak: każda część zamienna posiada swój indywidualny kod, który znajdziemy w podręczniku naprawy – tak Apple chce się upewnić, że klienci będą z tych dokumentów korzystać.
Samodzielna naprawa nie gwarantuje przy tym niższej ceny: za części zamienne musimy zapłacić tyle samo, co autoryzowany serwis. Często możemy jednak starać się o zwrot kosztów, jeśli stare części odeślemy do regeneracji lub recyklingu.
Ostatnim krokiem, po otrzymaniu części zamiennych, jest oczywiście naprawa urządzenia. Możemy do tego wykorzystać własne narzędzia albo wypożyczyć je od Apple. W przypadku jednak koszt wypożyczenia na tydzień zestawu narzędzi (znajdziemy w nim m.in. wkrętarki czy prasy do ekranów i baterii) to aż 299 zł.
Warto jednak zauważyć, że zgodne jest to z filozofią przedstawioną przez Apple przy ogłaszaniu programu Self Service Repair. Jak podała firma, przeznaczony on jest dla osób z pewnym doświadczeniem w naprawie elektroniki. W przypadku "zdecydowanej większości" osób – nadal lepiej korzystać z usług profesjonalistów, czy to w sklepach Apple, czy u autoryzowanych dostawców.