SkyShowtime wystartował w Polsce w walentynki, 14 lutego 2023 roku. To kolejna platforma na coraz ciaśniejszym rynku streamingu. Na SkyShowtime możńa znaleźć produkcje od m.in. Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, Peacock, Paramount+, Showtime, Paramount Pictures i Nickelodeon.
Z jednej strony platforma przyciąga kinowymi i serialowymi hitami. Z drugiej wiele osób narzeka na niezbyt wysoką jakość obrazu i dźwięku. Na początku SkyShowtime kusiło niską ceną, sięgającą w promocji jedynie 12,49 miesięcznie "na zawsze". Teraz dostępny jest już tylko "regularny" cennik.
Ale SkyShowtime uruchomiło coś innego – tygodniowy okres próbny. Jak czytamy na stronie internetowej serwisu, nowi abonenci mogą liczyć na tydzień oglądania za darmo. W skrócie: można się zarejestrować i przez 7 dni korzystać z platformy bez opłat. Jeśli nie anuluojemy subskrypcji, po 7 dniach płacimy już normalną stawkę. Obecnie wynosi ona 24,99 zł za miesiąc.
Można ją jednak obniżyć. Przy płatności na rok z góry, rachunek wynosi 198,99 złotych. W przeliczeniu na miesiąc wychodzi niecałe 17 złotych.
Ta platforma budzi mieszane uczucia. Wiele osób narzeka na dość skromną ofertę filmów i seriali. Z drugiej strony SkyShowtime daje dostęp do kilku niezwykle ciekawych nowości i sporego pakietu klasyków.
Jak pisał Bartek Godziński w naTemat.pl, na SkyShowtime możemy obejrzeć "Yellowstone", "Tulsa King", "Halo" i kilka innych świetnych seriali, których nazwy mogą nam niewiele mówić, bo po prostu nie było ich w polskim streamingu.
Na start dostaliśmy też kinowe filmy z zeszłego roku m.in. "Top Gun: Maverick", "Jurassic World: Dominion", "Wiking", "Minionki: Wejście Gru" i "Podpalaczka", które również były dostępne tylko w VOD lub na nielegalnych stronach. Platforma obiecuje też stopniowe dodawanie większej liczby ciekawych filmów i seriali.
Technicznie mogłaby być lepsza. Jak pisze Bartek Godziński, w SkyShowtime nie ma Dolby Atmos, dźwięk 5.1 nie jest wszędzie, a filmy są w jakości maksymalnie Full HD (w regulaminie można przeczytać, że pracują nad rozdzielczością 4K) – to za mało na start biorąc pod uwagę to, co oferują inni i to, że niektórzy mają w domach 80-calowe telewizory i większe. Darmowy okres próbny jest więc świetną okazją, by przetestować możliwości nowej platformy i na tej podstawie podjąć decyzję o jej subskrybowaniu bądź odrzuceniu.
Netflix, czyli jeden z najbardziej popularnych serwisów streamingowych, proponuje trzy pakiety. Najtańszy – podstawowy, kosztuje 29 zł miesięcznie. Za pakiet standard trzeba płacić 43 zł miesięcznie, a za pakiet premium – 60 zł miesięcznie.
Z kolei wielki rywal Netflixa – HBO MAX, proponuje miesięczną subskrypcję za 29,99 zł.
Czytaj także: https://innpoland.pl/190913,skyshowtime-co-to-jest-ile-kosztuje-i-co-mozna-na-nim-obejrzec