Znana polska marka ubrań dla pań przeżywa kryzys. Quiosque jest warte mniej, niż powinno – poinformował właściciel sieci znanej z galerii handlowych. Quiosque działa w Polsce od 30 lat i ma ponad setkę sklepów.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Quioque ma w Polsce ponad 100 sklepów odzieżowych.
Marka działa na polskim rynku od blisko 30 lat.
Od 2 lat właścicielem Quiosque jest GK Immobile, które dostrzega zagrożenia dla marki.
O trudnej sytuacji marki donosi serwis dlahandlu.pl. Quiosque chwali się, że oferuje swoim klientkom ponadczasowe kolekcje, eleganckie i komfortowe ubrania. Sieć posiada swoje salony przede wszystkim w centrach i galeriach handlowych.
Dlahandlu.pl przypomina, że w 2021 r. spółka Dlako (główny udziałowiec Quiosque) podpisał umowę przejęcia 90 proc. udziałów spółki przez Grupę Kapitałową Immobile S.A.To giełdowa spółka, inwestująca w różnorakie przedsięwzięcia.
Wygląda na to, że inwestycja w Quiosque nie była zbyt udana. Marka odzieżowa podupadła już wcześniej, ze względu na pandemię. Dlatego też główny udziałowiec przeszedł pod skrzydła GK Immobile.
Jak pisze dlahandlupl, w raporcie Immobile za 2022 r. można wyczytać, iże "ze względu na zidentyfikowane przesłanki utraty wartości dla segmentu odzieżowego, z uwagi na osiągnięcie przychodów niższych niż planowane oraz niepewną sytuację rynkową w związku z wojna na Ukrainie oraz wysoką inflacją, znak towarowy Quiosque, a także cały segment odzieżowy został poddany testowi na utratę wartości na dzień 31 grudnia 2022 roku".
Wspomniany test to procedura księgowa, którą przeprowadza się w celu sprawdzenia, ile firma jest warta. GK Immobile informuje, że w wyniku tego testu został "zwiększony odpis na kwotę 9 154 tys. zł co w sumie daje odpis ujęty na ten segment w 2022 roku w kwocie 10 383 tys. zł". Z tego wynika, że wartość aktywów spółki mocno spadła.
Na razie nie wiadomo, czy i jak odbije się to na samej marce, ale sytuacja nie jest wesoła.
Marki odzieżowe, które sobie nie poradziły
W ciągu ostatnich pięciu lat z polskiego rynku wycofało się bardzo dużo firm. Na tym tle wyróżniają się przede wszystkim marki modowe. Jedną z ostatnich marek, która wycofała się z Polski, jest Sfera, nazywana czasami "Drugą Zarą". W lipcu 2022 r. firma modowa z Hiszpanii ogłosiła, że zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Była obecna na naszym rynku niewiele ponad cztery lata.
Sfera należy do właściciela domów towarowych El Corte Ingles. Jest porównywana do Zary ze względu na kraj pochodzenia i podobny asortyment.
Nieco wcześniej, w czerwcu 2022 roku, po 23 latach działalności, zniknęła z polskiego rynku marka Orsay.
Powodem opuszczenia polskiego rynku była niewypłacalność firmy Ordipol, do której należą sklepy Orsay w Polsce. Już wcześniej, w 2021 r., zlikwidowano 30 z 60 sklepów pod tym szyldem, a spółka mocno zmieniła zasady najmu.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Pandemia wpędziła w ogromne kłopoty także niemiecką firmę obuwniczą Salamander. Sieć, która działała w Polsce od 2003 r., wycofała się z naszego rynku w marcu 2021 r.
Jak tłumaczyli przedstawiciele firmy, Salamander notował na polskim rynku niezadowalające wyniki finansowe z uwagi na ograniczenia w handlu wywołane przez pandemię.