Jak podano w komunikacie, 3 lipca br. "nastąpiła zmiana firmy (nazwy) Spółki z dotychczasowej: Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. na: Orlen S.A.". Zarejestrowane zmiany statutu spółki zostały uchwalone uchwałą walnego zgromadzenia w dniu 21 czerwca 2023 r.
O planowanej zmianie pisaliśmy w INNPoland. Nowa nazwa ma lepiej odzwierciedlać wielowektorową działalność Orlenu.
"Proponowana zmiana odzwierciedli obecną, rzeczywistą formę działalności spółki i jej strategiczne kierunki rozwoju" – wskazywali wówczas członkowie zarządu płockiej spółki. Obecnie nazwa jest skoncentrowana wokół przetwarzania ropy naftowej.
"Zmiana firmy pozwoli na zachowanie spójności z przyjętą Strategią Orlen 2030 w zakresie budowy koncernu multienergetycznego oraz budową globalnej marki Orlen na rynkach zagranicznych (proces rebrandingu)" – pisano w propozycji.
TVN24.pl podawał, że zdaniem autorów projektu uchwały w tej sprawie zrealizowane przez spółkę w 2022 roku działania i dalsze plany rozwoju "implikują konieczność zmiany postrzegania marki, obecnie skoncentrowanej wokół przetwarzania ropy naftowej".
"Proponowana zmiana firmy odzwierciedli obecną, rzeczywistą formę działalności spółki i jej strategiczne kierunki rozwoju – planuje się bowiem, że w latach 2023-26 ok. 66 procent wartości Grupy generowane będzie przez segmenty niezwiązane z przerobem ropy naftowej. Tym samym określenie 'naftowy' w aktualnym członie firmy nie jest już adekwatne i spójne z wizją spółki oraz ambicjami rozszerzenia marki poza segment paliwowy" – argumentowali członkowie zarządu PKN Orlen.
Dodawano wówczas, że inwestycje Orlenu w energetykę odnawialną, elektromobilność czy biogaz i biometan nie kojarzy się już z określeniem 'naftowy'".
– Analizujemy możliwość zmiany nazwy spółki, bo słowo "naftowy" powinniśmy urealnić. Nie wpłynie to natomiast na brand Orlen, który posiada konkretną, znaczącą wartość marketingową. Mogę zapewnić, że logotyp firmy pozostanie bez zmian – mówił kilka miesięcy temu prezes spółki.