Z matematyką można obcować różnie – od powolnego wkuwania w szkolnej ławie, do dynamicznych pytań, w których mierzy się każdą sekundę myślenia. Mózg najlepiej ćwiczyć na oba sposoby, a ta zagadka sprawdzi was w tej drugiej kategorii.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Szybkość można mierzyć na kilka sposobów. Ze stoperem na bieżni, na liczniku w samochodzie, albo z zegarkiem nad łamigłówką. Będziecie musieli wykazać się pamięcią do zasad matematyki i szybkością myślenia. Sprawdźcie, jak prędko pracują wasze synapsy.
Zagadka matematyczna
Odmierzanie czasu w zadaniu może być stresującym elementem dla wielu, ale w tym wypadku potraktujmy to jako zabawę. Jeśli spojrzeć na to z drugiej strony, to dzisiejsza zagadka nie zajmie wam całej przerwy i starczy jeszcze na memy czy obrady Sejmu! A jeśli czas się skończy, to będzie go jeszcze dość na kolejne podejścia.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyk Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Gotowi? Odkładamy urządzenia i aplikacje inne niż stoper, który ustawiamy na 20 sekund, po czym siadamy do poniższego równania.
Czas start!
(10^0 + 10^1 * 10^2 - 10^0)/10 = ?
Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Rozwiązanie zagadki
I stop. Udało się nie pogubić w powtarzających się cyfrach? Prawidłowa odpowiedź to 100, a wyjaśnienie zobaczycie poniżej.
Zagadka ma ograniczenie czasowe, bo bez niego staje się banalnie łatwa. Kiedy działamy w pośpiechu, łatwiej sprawić, że wzrok gubi się w tak samo wyglądających znakach.
Wystarczy przypomnieć sobie kolejność działań i zasady potęgowania. Tak więc:
(1 +10 * 100 - 1)/10 = ?
(1 + 1000 - 1)/10 = ?
1000/10 =100
Przypomnijmy - kolejność działań: najpierw wykonujemy działania w nawiasach, potem mnożenie lub dzielenie, na końcu dodawanie lub odejmowanie. Jeśli w równaniu dzielenie i mnożenie występuje obok siebie, to wykonujemy je w kolejności występowania, czyli od lewej do prawej.
Przypomnijmy - potęgowanie: Aby podnieść n do potęgi, mnożymy podstawę, czyli n, przez siebie tyle razy, ile wynosi wykładnik. Każda liczba podniesiona do pierwszej potęgi to ta sama liczba. Każda liczba niezerowa poniesiona do potęgi zerowej równa się jeden.
Więcej zagadek
Jeśli macie ochotę jeszcze pogłówkować, zapraszamy do kolejnego matematycznego ćwiczenia.