Który serwis streamingowy najchętniej oglądamy, a co za tym idzie, najbardziej obdarowujemy pieniędzmi? Poznaliśmy listę wyników na rynku usług VOD największych platform. I stoją one w sprzeczności z popularnymi opiniami.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Serwisy branżowe dzielą się swoją analizą na 4 kwartał 2023 roku. Wśród zaprezentowanych danych rysuje się obraz, że marudzenie widzów na pewne zagrywki niewiele daje - Netflix trzyma się na pierwszym miejscu. Pozostałe serwisy są za ogromną przepaścią.
Dominacja Netfliksa
Swoją analizą podzielił się z INNPoland portal JustWatch, międzynarodowy przewodnik po serwisach streamingowych. Jak widzimy, na rynku dominuje Netflix, mając razem więcej udziałów niż miejsce drugie i trzecie razem wzięte.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Jak to wygląda we wspólnym zestawieniu za ostatni kwartał ubiegłego roku? Oto top 5 serwisów streamingowych w Polsce:
Netflix: 33 proc. udziałów rynkowych,
HBO Max: 15 proc. udziałów rynkowych,
Prime Video: 12 proc. udziałów rynkowych,
Disney+: 11 proc. udziałów rynkowych,
Apple TV+: 9 proc. udziałów rynkowych.
Poniżej tej listy plasuje się Player z 7 proc. udziałów oraz Viaplay z 6 proc. udziałów. Ten ostatni w ciągu ubiegłego roku stracił 2 proc. udziałów rynkowych. Zyskał je za to Disney+, również o 2 proc.
Możemy spodziewać się, że idąc po śladach Netfliksa, Disney może w dalszym ciągu poprawić swoje wyniki. Jak informowaliśmy na INNPoland, to kolejny serwis planujący wprowadzić ograniczenie we współdzieleniu kont.
Disney+ ograniczy współdzielenie kont
Na swoim wystąpieniu 7 lutego Bog Iger ujawnił konkretne plany finansowe dla Disneya. Spodziewano się, że usługi streamingowe przyniosą straty w wysokości 400 mln dolarów, a zostały ograniczone do 138 mln dolarów, mimo spadku subskrybentów globalnie w 4 kwartale 2023 roku (blisko 1,3 mln).
Platforma ma plan, aby poprawić wynik o 5,5 mln nowych subskrybentów, a koniem zaprzęgowym do tego celu być może właśnie ograniczenie współdzielenia kont.
Konta nie będą mogły być współdzielone między różnymi urządzeniami domowymi, a jeśli użytkownik nie przejdzie weryfikacji, utraci dostęp do konta. Dodatkowi użytkownicy będą mogli być dodawani za opłatą.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Początkowo ta zmiana na Disney+ wchodzi w życie tylko na serwisie Hulu i dotyczy jego klientów od 14 marca. Pełna zmiana ma wejść w życie latem 2024 roku, którą przedstawiciele Disneya określili jako "nowe możliwości, aby dzielić się kontem za pomocą swojej subskrypcji".