Reklama.
Reklama.
Podczas konferencji Impact’24 w Poznaniu, Emil Dembiński, managing director i wiceprezes zarządu Volvo Car Poland, przedstawił śmiałe plany firmy dotyczące pełnej elektryfikacji ich floty do 2030 roku. Volvo już teraz kładzie mocny nacisk na rozwój infrastruktury ładowarek, stawiając na innowacyjność i współpracę z samorządami. Co więcej, właśnie ogłosiło wdrożenie programu eV City powered by Volvo.
Volvo zobowiązało się, że za sześć lat wszystkie ich nowe samochody będą elektryczne. To część globalnej strategii firmy mającej na celu zminimalizowanie wpływu na środowisko i promowanie zrównoważonego rozwoju.
Jak podkreślił w rozmowie z INNPoland Emil Dembiński, managing director i wiceprezes zarządu Volvo Car Poland, obecnie Volvo posiada szeroką gamę modeli, w tym hybrydy miękkie, hybrydy twarde (Plug-in Hybrid) oraz w pełni elektryczne samochody. Już teraz, ponad 40 proc. globalnej sprzedaży Volvo to pojazdy zelektryfikowane, w Polsce ten udział wynosi 16 proc., co stanowi 10 proc. całkowitej sprzedaży elektryków i hybryd plug-in w kraju.
– Jednym z największych wyzwań na drodze do pełnej elektryfikacji jest rozwój infrastruktury ładowania. Obecnie w Polsce jest około 250 szybkich ładowarek, z których 32 należy do sieci Volvo – mówi nam Dembiński. Jak dodaje, firma planuje zainstalowanie 130 nowych szybkich ładowarek do końca przyszłego roku w ramach programu eV City powered by Volvo, gdzie kluczowa dla realizacji tych planów będzie współpraca z samorządami.
Program będzie odpowiedzią na obecne przeszkody dla miast i ich włodarzy na drodze do polepszania jakości życia mieszkańców. Zła jakość powietrza, hałas czy sieć transportu zbiorowego, która nie nadąża za rozwojem mieszkalnictwa – to główne z tych przeszkód, stąd też pomysł na wdrożenie innowacyjnego programu, który jest oderwany od rdzenia działalności, czyli produkowania aut, ale z racji na otoczenie gospodarcze, będzie stanowił jego integralną część, by przyspieszyć tak konieczny rozwój ładowarek do szybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Rozwój infrastruktury ładowania wymaga jednak znacznych inwestycji i modernizacji sieci energetycznej. Dembiński zwrócił uwagę na konieczność zwiększenia mocy dostępnej dla ładowarek oraz skrócenia czasu oczekiwania na podłączenie nowych stacji.
Volvo stawia również na edukację społeczeństwa i obalanie mitów związanych z elektromobilnością. Dembiński wskazał, że obecnie w Polsce jeździ 20 milionów samochodów, z czego tylko 115 tysięcy to pojazdy elektryczne lub hybrydy plug-in. Aby dokonać znaczącej zmiany, niezbędne jest wspólne działanie rządu, samorządów i firm prywatnych.
Pomimo wyzwań, Volvo jest zdeterminowane, by osiągnąć swoje cele i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju transportu w Polsce. Konferencja Impact’24 była doskonałą okazją do zaprezentowania tych ambitnych planów oraz zacieśnienia współpracy z kluczowymi partnerami.