Certyfikat Great Place to Work nagradza pracodawców angażujących się, otwartych na nowe idee, tworzących przyjazne i rozwojowe miejsca pracy. Globalnie, służy jako wzorzec przy identyfikowaniu i ocenianiu praktycznych obserwacji pracowników. Stanowi uhonorowanie wzorowej polityki HR, która dla pracowników może dotyczyć różnych obszarów, w tym sfery personalnej, prorozwojowej oraz prorodzinnej.
Niekwestionowaną wartością tego prestiżowego wyróżnienia jest fakt, iż przyznawane jest ono wyłącznie w oparciu o opinie pracowników na temat ich własnych doświadczeń związanych z pracą w firmie. Stanowi wiarygodne potwierdzenie, że w organizacji zbudowana została pozytywna kultura miejsca pracy oparta na wzajemnym zaufaniu i szacunku.
– To nasz pierwszy raz z oficjalnym wyróżnieniem Great Place to Work®, ale na ten zaszczytny certyfikat pracujemy konsekwentnie od początku istnienia firmy, czyli od ponad 32 lat funkcjonowania na polskim rynku. W Servier Polska tworzymy organizację otwartą na dialog i zmiany, która dba o całą swoją kadrę. Z jednej strony, poprzez stworzenie komfortowych warunków pracy i warunków socjalnych, dajemy pracownikom poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Z drugiej strony każdego dnia kwestionujemy status quo i promujemy strategię rozwoju poprzez kulturę feedbacku – mówi Marta Rojek-Czech, Human Resources Manager w Servier Polska.
Great Place to Work to renomowana organizacja badawcza, która ocenia miejsca pracy na podstawie takich kryteriów jak uczciwość, sprawiedliwość, możliwość rozwoju oraz ogólne poczucie zadowolenia z pracy dla konkretnego pracodawcy.
W swojej historii przebadała już łącznie ponad 3 tysiące firm z 37 europejskich krajów, zatrudniających razem blisko 1,5 miliona pracowników. Na podstawie jej analiz można powiedzieć, że "świetne miejsca pracy" potrafią maksymalizować potencjał ludzki dzięki skuteczne przywództwu, silnym wartościom i głębokim fundamentom zaufania do wszystkich pracowników.