Polski przewoźnik PKP Intercity wybiera się na kolejne zakupy. W planie jest nabycie pociągów, które będą jeździły z prędkością 250 km/h. Ogłoszony zostanie także przetarg na zakup pociągów piętrowych.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Jesień w PKP Intercity przebiegnie pod znakiem dużych inwestycji. Pasażerowie już niedługo, bo na początku wakacji, będą mogli cieszyć się nowo otwartymi przystankami, a jesienią składy mają zostać wzbogacone o szybkie pociągi i piętrowe wagony.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Nowe pociągi w PKP Intercity
– PKP Intercity planuje jesienią ogłosić przetarg na pociągi, które będą mogły przewozić pasażerów z prędkością 250 km/h – poinformował prezes zarządu spółki Janusz Malinowski.
Aktualnie we flocie przewoźnika znajduje się 20 pociągów Pendolino, osiągające prędkości maksymalne od 200 do 250 km/h. Obecnie trwają ostatnie analizy, ile szybkich składów PKP Intercity pozyska w ramach przetargu.
Oprócz tego również jesienią zostanie ogłoszony przetarg na pociągi piętrowe.
Inwestycje wpisują się w plan rozwoju przewoźnika na obecną dekadę. Do 2030 roku spółka PKP Intercity planuje wydać 27 mld zł na inwestycje, z czego 24,5 mld zł przeznaczonych zostanie na unowocześnienie floty, a reszta na "przyjazne środowisku stacje postojowe".
W 2030 roku standard podróży z prędkością 160-250 km/h ma się stać nową normą u tego przewoźnika. Obecnie większość pociągów kursuje z prędkościami 120-160 km/h. Podróżującym obiecywany jest także większy komfort w wagonach i lepsze dostosowanie do potrzeb różnych grup pasażerów, jak kobiet z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami.
Jak czytamy na stronie PKP Intercity, do 2030 roku w planach jest:
zakup 35 i modernizacja 54 elektrycznych zespołów trakcyjnych;
zakup 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT);
zakup 162 (w tym wielosystemowych) i modernizacja 87 lokomotyw elektrycznych;
zakup 926 i modernizacja 1489 wagonów;
zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami elektrycznymi wielosystemowymi;
zakup 16 lokomotyw hybrydowych elektryczno-spalinowych o Vmax 160/120 km/h;
zakup 28 nowych lokomotyw manewrowych;
modernizacja 13 lokomotyw spalinowych SM42 do wersji dwuagregatowej.
Korekta rozkładu jazdy PKP
Przypomnijmy, że od niedzieli 9 czerwca czeka nas kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów z tytułu otwarcia zmodernizowanych peronów i nowych stacji.
Szczególnie ucieszą się podróżujący przez stolicę, gdzie tego samego dnia otwartych zostanie dziewięć nowych platform na stacji Warszawa Zachodnia. Trzy pociągi Express InterCity Premium mają pokonać trasę Warszawa – Gdańsk w rekordowym czasie 2 godzin i 25 minut.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Zmodernizowane perony zostaną udostępnione także m.in. na stacji Olsztyn Główny czy w Zakopanem. Oprócz tego w całym kraju PKP Polskie Linie Kolejowe otworzy łącznie 13 nowych przystanków. O szczegółowych zmianach przeczytacie w artykule na INNPoland poniżej.