Żabka inwestuje w nowe rozwiązania, otwierając m.in. punkty samoobsługowe, czy te działające w formacie drive-thru. Sieć sklepów stawia także na technologie, rozbudowując i ulepszając rozwiązania z zakresu, chociażby aplikacji. Ostatnie decyzje mają jednak na celu już ograniczanie działania wszechstronnych usług dla klientów.
Właśnie w taki sposób Żabka potraktowała kilka funkcji działających w powiązaniu z aplikacją mobilną sklepu. Od 27 maja 2024 roku zaczął obowiązywać nowy regulamin. Jedną ze zmian było zlikwidowanie praktycznej metody płatności Żappka Pay. Usługa wygasła 17 czerwca. Teraz sieć planuje ograniczyć nabijanie punktów w ramach aplikacji.
Firma będzie rezygnować z kodów kreskowych w aplikacji. Dotychczas były one wykorzystywane do hurtowego wręcz nabijania punktów. Wystarczyło zrobić screen okna aplikacji i przekazać kod dalej. Dzięki temu, na przykład rodzina, partnerzy, czy przyjaciele mogli naliczać sobie zniżki i zwiększać pulę punktów rzeczywistego właściciela Żappki.
Żabka zauważyła to zjawisko i zdecydowała, że postanowi je ograniczyć. Dlatego kody kreskowe zostaną zastąpione alfanumerycznym, dwuwymiarowym, matrycowym i kwadratowym szyfrem QR. Ma to sprawić, że z aplikacji będzie korzystać jej rzeczywisty użytkownik a nie osoby, które nie są powiązane z kontem.
Żabka wprowadza kody QR, które będą generowane za każdym razem, kiedy użytkownik otworzy odpowiednie okno aplikacji. Ma to sprawić, że więcej klientów założy własne konto, co znacząco powiększy bazę osób związanych z Żappką. Dzięki temu Żabka będzie mogła zebrać więcej danych na temat osób odwiedzających sklepy.
Zastąpienie dotychczasowego kodu kreskowego dynamicznym kodem QR związane jest z rozwojem technologicznym aplikacji i oznacza przede wszystkim większą wygodę jej użytkowników oraz ujednolicenie metody weryfikacji we wszystkich naszych sklepach. Pozwoli on nie tylko, jak dotąd, zbierać żappsy czy realizować kupony w tradycyjnych Żabkach, ale także będzie można wejść za jego pomocą do autonomicznych sklepów Nano. Kod QR będzie możliwy do zeskanowania nawet w momencie braku dostępu do internetu u użytkownika aplikacji Żappka
Zmiany zostały już potwierdzone przez biuro prasowe Żabki. W oświadczeniu dodano, że kody QR będą spełniać również inną ważną funkcję. Klienci będą mogli używać ich w celu uzyskania dostępu do autonomicznych sklepów Nano. Sieć podkreśliła, że kody będą mogły być generowane nawet w momencie, kiedy użytkownik nie ma akurat dostępu do internetu.