Firma specjalizująca się w systemach CRM najpierw zwolniła tysiące pracownic i pracowników, a teraz rozwija agentów AI. Opublikowany przez Salesforce kalkulator pozwala policzyć, ile można oszczędzić, zatrudniając sztuczną inteligencję.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Ludzie bywają problematyczni. Mają nieprzystające do czasów rewolucji AI potrzeby, takie jak sen, jedzenie czy dach nad głową.
A to kosztuje.
Z pomocą pracodawcom przychodzi firma Salesforce, znany dostawca usług typu CRM (zarządzania relacji z klientami), który ostatnio inwestuje w technologię sztucznej inteligencji. Ich platforma Agentforce pozwala stworzyć chatboty, specjalizujące się w konkretnych zagadnieniach.
Czytaj także:
Salesforce od czasu pandemii, która odcisnęła wyraźne piętno na firmie, co roku ogłasza cięcia kadrowe. W 2022 roku zwolnili 2 tys. osób, w 2023 już 8 tys. a w tym – kolejne tysiąc.
Równocześnie firma podnosi się po pandemicznym dołku i w trakcie ostatnich 12 miesięcy odnotowała zysk rzędu 60 proc., co przynosi jej wycenę na 326 mld dol.
Twój osobisty agent
Rozwijana przez Salesforce usługa Agentforce umożliwia tworzenie tzw. agentów AI. Mogą nie tylko komunikować się z użytkownikami i pracownikami, ale również wykonywać proste zadania. Być wykorzystywane zarówno jako wsparcie dla pracowników w codziennych zadaniach, jak i w obsłudze klienta.
"Co by było, gdyby twoja siła robocza nie miała żadnych ograniczeń?" – tak pyta dyrektor naczelny Salesforce, Marc Benioff.
I zaraz dodaje: "Nasz cel to wypuszczenie na rynek miliarda agentów na przestrzeni roku."
Czytaj także:
Benioff zapowiedział również, że zamierza zatrudnić tysiąc pracowników w roli sprzedawców nowego produktu. Ten będzie oferowany na zasadzie subskrypcji, gdzie cena za jedną konwersację z chatbotem będzie wynosiła 2 dol.
Kalkulator kosztów żywego pracownika
Na stronie Agentforce znajdziemy również kalkulator, który pozwala obliczyć, ile firma zaoszczędzi, zastępując żywych pracowników i pracownice agentami AI. Wymagane dane to ilość zatrudnionych osób, średni koszt jednej z nich i liczba przeprowadzanych konwersacji dziennie. Możemy również wybrać jaką część rozmów chcemy, żeby były prowadzone przez sztuczną inteligencję.
Dla porównania: setka zatrudnionych osób, z których każda kosztuje firmę rocznie 20 tys. dol. i prowadzi 20 konwersacji dziennie, przy przekazaniu połowy rozmów AI, firma zaoszczędzi w skali 3 lat ponad milion dol.