Fot.: Materiały prasowe / Open'er Festival

Open’er Festival wraca do Telewizji Polskiej po 15 latach przerwy, dając widzom unikalną szansę śledzenia na żywo i w retransmisjach najgorętszych wydarzeń z gdyńskiego festiwalu muzycznego.

REKLAMA

Tegoroczna edycja, odbywająca się od 2 do 5 lipca na lotnisku Gdynia-Kosakowo, obfituje w koncerty 71 artystów na czterech scenach. Wśród tegorocznych headlinerów znaleźli się m.in. Linkin Park, Muse, Massive Attack czy Camila Cabello.

Kogo zobaczysz w transmisji TVP?

Po długiej nieobecności Open’er powrócił na antenę TVP, która w środę 2 lipca rozpoczęła transmisje na żywo od występu brytyjskiej artystki RAYE – wokalistki o ghańsko-szwajcarskich korzeniach, znanej ze swojego unikalnego stylu łączącego pop, R&B i elektronikę. 

Czytaj także:

Już kolejnego dnia telewidzowie będą mogli zobaczyć m.in. koncert Loli Young. Na antenach TVP1 i TVP Kultura wyemitowane zostaną retransmisje najlepszych występów z całego wydarzenia, w tym takich wykonawców jak Maribou State, David Kushner, Caribou, St. Vincent czy białoruski zespół Molchat Doma.

Dlaczego TVP wraca do transmitowania Open'era?

Transmisja Open’er Festival w TVP wpisuje się w szerszy trend wzmacniania oferty kulturalnej nadawcy publicznego, który w ostatnich latach coraz częściej sięga po duże, prestiżowe wydarzenia muzyczne.

Open’er to jedno z najważniejszych festiwalowych wydarzeń w Europie, które łączy różnorodne gatunki muzyczne – od rocka i alternatywy, po elektronikę i pop – przyciągając setki tysięcy fanów i międzynarodową uwagę mediów. 

Czytaj także:

Dzięki obecności w Telewizji Polskiej także osoby niemogące wybrać się do Gdyni mają okazję uczestniczyć w festiwalu. To istotne zważywszy na rosnącą krytykę wokół cen wydarzeń pokroju Open’era. W ostatnich latach bilety znacznie podrożały, przebijając nawet symboliczną barierę tysiąca złotych. 

Równocześnie powrót Open’er Festival do TVP możemy odczytywać jako próbę zwrócenia się w kierunku młodszej grupy odbiorców. Tradycyjne media, które przegrywają w starciu z mediami społecznościowymi, wyraźnie próbują na nowo określić swoją tożsamość.

Szczególnie w sezonie letnim możemy się więc spodziewać większej ilości tego typu przedsięwzięć ze strony publicznego nadawcy. 

Źródło: Wirtualne Media