Podejrzany o zabójstwo reklamuje produkt Shein. Gigant fast-fashion wszczął dochodzenie
Luigi Mangione został zatrzymany pod koniec ubiegłego roku. Ilus.: Shein / AJ Colores / Unsplash | INNPoland

Podobizna Luigiego Mangione, oskarżonego w sprawie śmierci prezesa firmy ubezpieczeniowej Briana Thompsona, została wykorzystana do reklamy produktu giganta fast-fashion. Mangione stał się pod koniec ubiegłego roku fenomenem internetowym.

REKLAMA

Chiński gigant fast-fashion Shein prowadzi dochodzenie po tym, jak do promocji odzieży użył wizerunku Luigiego Mangione, oskarżonego w sprawie śmierci prezesa UnitedHealthcare Briana Thompsona, w ubiegłym roku. Spółka usunęła już zdjęcie Mangione i zapowiedziała przegląd swoich procedur monitorowania.

Koszule z Shein. Luigi Mangione w reklamie

– Zdjęcie zostało dostarczone przez zewnętrznego dostawcę i zostało natychmiast usunięte po jego odkryciu. Mamy rygorystyczne standardy dla wszystkich produktów na naszej platformie. Prowadzimy dokładne dochodzenie, wzmacniamy nasze procesy monitorowania i podejmiemy odpowiednie działania przeciwko dostawcy – powiedział rzecznik Shein w oświadczeniu dla ABC News.

Na zarchiwizowanej stronie internetowej Shein, wizerunek Mangione został użyty do reklamowania wzorzystej koszuli z krótkim rękawem, za około 10 dolarów. 

Analiza zdjęcia przeprowadzona przez ABC News nie była w stanie jednoznacznie potwierdzić, czy do wygenerowania obrazu użyto sztucznej inteligencji. Jednak ekspertka z Uniwersytetu Maryland, profesor Jen Golbeck, uważa, że zdjęcie to prawdopodobnie hybryda wizerunku Luigiego Mangione nałożonego na ciało wygenerowane przez AI. 

"Na tym zdjęciu ma on dłoń uniesioną w górę, jakby była za jego głową, na szyi. Ta dłoń wygląda naprawdę dziwnie. Wygląda jak ręka-szpon, gdzie palce są niezróżnicowaną plamą. Nie widać tam tak naprawdę ich oddzielenia, więc wygląda to dość nienaturalnie" – powiedziała Golbeck.

Fenomen Luigiego Mangione

Luigi Mangione jest podejrzany w związku z wydarzeniami na Manhattanie z końca ubiegłego roku. Wówczas szokująca śmierć prezesa jednego z największych graczy na rynku ubezpieczeń zdrowotnych, stała się fenomenem internetowym. 26-latek został zatrzymany w grudniu. 

Śmierć Thompsona – który został zastrzelony w biały dzień na Manhattanie – wywołała burzę w internecie. Okrutne praktyki firm ubezpieczeniowych, szokujące okoliczności zbrodni i nieoczywista postać podejrzanego uczyniły z Luigiego Mangione internetową ikonę walki z niesprawiedliwością ekonomiczną. 

Mangione nie przyznał się do zarzutów.