Ale wtopa. Internauci drwią z tego sprzętu z Biedronki. "Byli skacowani po imprezie?"

Marcin Długosz
Wpadka Biedronki. Nie ma to, jak rozpalić branżę do czerwoności. Na jednym z facebookowych profilów adresowanych do osób zajmujących się zawodowo grafiką pojawiło wyjątkowe trofeum z Biedronki: zdjęcie... miksera ręcznego.
Feralne opakowania graficy wytropili w sklepie sieci Biedronka. Fot. Marcin Stępień / Agencja Gazeta
Mikser z Biedronki
Takich okazji do drwin graficy nie mieli od dawna. Na nieco prześmiewczym profilu „Brief – co znosi psychika grafika” pojawiła się perełka, która wprawiła speców z branży w doskonały humor. Z pozoru karton, jakich wiele: opakowanie mikserów ręcznych Hoffen. Towar relatywnie niedrogi, w cenie rzędu kilkudziesięciu złotych za sztukę.
Wpis wywołał "żywą dyskusję" na Facebooku.Fot. Facebook / Brief
Najwyraźniej producent popełnił szkolny błąd: przygotowując projekt opakowania wykorzystał zdjęcia z popularnej agencji stockowej – i nie zauważył znaku wodnego, którym agencja oznacza dystrybuowane przez siebie fotografie (choć, wydawałoby się, trudno go nie zauważyć). Gwoli sprawiedliwości, trzeba też dodać, że tylko niektóre partie produktów firmy Hoffen wylądowały w feralnych opakowaniach – o czym można przekonać się, zaglądając na platformy typu Allegro czy OLX.


– Ktoś to zaprojektował, ktoś inny zaakceptował, drukarnia wydrukowała... Wszyscy byli skacowani po tej samej imprezie? – pyta retorycznie jeden z komentujących. Cóż, w końcu mamy poniedziałek.

Co na to Biedronka?
Arkadiusz Mierzwa
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins

„Przede wszystkim prawa do tych zdjęć zostały wcześniej wykupione i producent miksera mógł z nich korzystać na opakowaniu. Faktem jest, że za sprawą niefortunnego błędu naszego dostawcy, polegającego na wysłaniu pliku roboczego do druku, znalazła się na nim grafika ze znakiem popularnego banku zdjęć. Jesteśmy jednak przekonani, że w najważniejszej z punktu widzenia naszych klientów kategorii jakości samego produktu, jest to produkt godny polecenia”.