IKEA zaskoczyła polskich klientów. To pierwsza taka akcja w historii
Nowość w IKEA. Chodzi kampanię wykorzystującą technikę ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response), czyli powodującą przyjemne uczucie mrowienia – na głowie, szyi czy barkach – które zwykle pojawia się u ludzi spontanicznie. A jak wiadomo, nic nie rozleniwia nas bardziej, jak oglądanie innych.
I wreszcie meritum: kilkanaście klipów z nagraniami... odgłosów wydawanych przez meble z oferty IKEA. Szelesty, szurnięcia i postukiwania mają skłaniać słuchających do zrelaksowania się, i to w sposób bardziej efektywny od innych metod.
Kampania IKEA i ASMR
– Są takie globalne trendy, których wykorzystanie w kampaniach marketingowych może być nieoczywiste. Takim trendem jest ASMR, który okazał się jednak być idealnym dopełnieniem naszej idei kreatywnej – tłumaczy Patrycja Lukianow z agencji Saatchi & Saatchi IS. – Po raz pierwszy w Polsce i po raz pierwszy na taką skalę wykorzystaliśmy to zjawisko, tworząc kolejną odsłonę wiosennej kampanii z IKEA o odpoczywaniu i nicnierobieniu. A wszystko po to, by zapewnić użytkownikom prawdziwą przestrzeń do relaksu – dodaje.
IKEA przekonuje, że kampania jest nie tylko nowatorska, ale i zdrowa. – Mówi się nam, że cały czas mamy być aktywni, ciągle w biegu. A my wierzymy, że warto i wolno wypoczywać – przekonuje Bartosz Binczewski, digital marketing leader w IKEA. – Kiedy pozornie nie robisz nic, robisz bardzo wiele: ładujesz baterie, masz czas podjąć decyzję czy po prostu cieszyć się daną chwilą. Wykorzystując technikę ASMR, chcemy, aby odbiorca nie tylko zobaczył, ale też usłyszał i poczuł, że z IKEA może pozwolić sobie na naturalny relaks – kwituje.