Coca-Cola chce podbijać serca poszukiwaczy wrażeń. Intensywna kampania nowego produktu

Mariusz Janik
Coca Cola wprowadza mleko roślinne. Gigant branży spożywczej najwyraźniej szuka nowych nisz na rynku. Zaledwie kilka dni temu koncern zapowiedział wprowadzenie na rynek – co prawda egzotyczny, bo japoński – napoju z dodatkiem alkoholu. Teraz w Europie pojawi się nowy napój.
Nowy produkt Coca-Cola - mleko roślinne. Fot. 123rf.com
Na celowniku koncernu znalazła się Rosja, choć napój ma być produkowany w Czechach. – W tym roku będziemy sprzedawać napój w sieciach detalicznych, centrach biznesowych i kawiarniach w Moskwie i Sankt Petersburgu – cytuje portal Wiadomości Handlowe przedstawicieli firmy w Rosji. – Jeżeli projekt się powiedzie, geografia sprzedaży zostanie poszerzona – dorzucał.

Coca-Cola i mleko roślinne
Ofensywa koncernu to wynik przejęcia istniejącej od 30 lat argentyńskiej marki Adez – pod którą to marką produkty zaczynają być sprzedawane w Europie. Firma reklamuje napoje jako adresowane do miłośników zdrowego stylu życia. Amerykanie przejęli tego producenta mleka roślinnego w ubiegłym roku i natychmiast zaczęli rozszerzać listę rynków, na których dostępny jest napój, zwłaszcza o rynki europejskie.


W Rosji Coca-Cola będzie musiała stoczyć intensywną batalię o rynek. Podobny produkt sprzedaje tam Danone: chodzi o markę Alpro. Moment jest jednak idealny – rynek konsumentów zainteresowanych roślinnym mlekiem gwałtownie rośnie. W 2017 r. sprzedaż tego typu produktów wzrosła dwukrotnie w porównaniu do 2016 r.