Biedronka Custom Shop. Takiego dyskontu jeszcze w Warszawie nie było

Marcin Długosz
Jeronimo Martins Polska przymierza się do otwarcia sklepu sieci Biedronka w The Warsaw HUB: ekskluzywnym biznesowym kompleksie na warszawskiej Woli. Ten ulokowany w bezpośrednim sąsiedztwie restauracji, drogerii i pralni sklep ma zajmować 1085 m kw.
Biedronka chce otworzyć duży sklep w podziemnym pasażu handlowym pod prestiżowym kompleksem biznesowym The Warsaw HUB. Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Jak informuje serwis nowawarszawa.pl właściciel sieci Biedronka podpisał z firmą Ghelamco kontrakt na 10 lat, z możliwością przedłużenia do 15 lat. W rezultacie sklep zajmie przestrzeń na poziomie -1 prestiżowego kompleksu, w pasażu, w którym mają znaleźć się też inne punkty handlowe i usługowe.

Co ciekawe, Biedronka w ten sposób ma zamiar trafić do tej grupy klientów, która wcześniej w niewielkim stopniu kojarzyła się z kupowaniem w dyskontach. Jak można się domyślać, w The Warsaw HUB będą ulokowane biura międzynarodowych firm – jak InterContinental Hotels Group czy Standard Chartered – których pracownicy zapewne doskonale odnajdowaliby się w delikatesach, a trochę gorzej – w sklepie dyskontowym.


A jednak. Być może ten ruch wpisuje się w strategię trafienia do lepiej sytuowanych klientów, która odpowiada między innymi za zainteresowanie sieci przejmowaniem sklepów należących wcześniej do sieci Piotr i Paweł.

Firma może sobie jednak na to pozwolić: jest to w tej chwili sieć licząca 2820 sklepów rozsianych po całej Polsce, zatrudnia 65 tysięcy pracowników i na rynku jest niewątpliwie podmiotem dominującym.