Utrudnienia we wnioskach o 500+. Banki wstrzymały możliwość ich składania

Patrycja Wszeborowska
Banki wstrzymały usługę składania wniosków o 500 plus. Swoją decyzję najpierw ogłosił PKO Bank Polski, a chwilę później dołączyły o niego również inne banki, realizujące tę usługę. Przerwa w składaniu wniosków jest chwilowa – rusza z powrotem od początku lipca. Wtedy też będzie można złożyć wniosek o pieniądze również na pierwsze dziecko.
Banki wstrzymały tymczasowo usługę składania wniosków o 500+. Dokumenty można jeszcze złożyć w odpowiednim urzędzie gminy lub ośrodku pomocy społecznej. Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Wstrzymanie składania wniosków
Od 27 czerwca w godzinach wieczornych banki, za pośrednictwem których możliwe jest złożenie wniosku o 500+, tymczasowo wyłączyły tę usługę. O zdarzeniu poinformował portal Bankier.pl.

System niedostępny jest w PKO Banku Polskim i Inteligo, w Getin Banku, w Banku Pocztowym i EnveloBanku. W nocy z czwartku na piątek 27/28 czerwca czasowo wyłączono tę usługę również w Credit Agricole Bank Polska, zaś w mBanku system zostanie wyłączony od 28 czerwca.

Dlaczego banki wyłączają tę usługę? Ponieważ chcą się przygotować do zmian, które będą obowiązywały od 1 lipca - czyli wprowadzenia świadczenia również na pierwsze dziecko i bez kryterium dochodowego.


Jak inaczej złożyć wniosek o 500+?
Złożenie wniosku o 500 plus za pośrednictwem internetu będzie możliwe z powrotem od 1 lipca 2019 roku. Wtedy też będzie można uzupełnić dokument o przyznanie świadczenia również na pierwsze dziecko.

Choć wnioski składane za pośrednictwem systemów bankowości internetowej zapewniają najszybsze otrzymanie świadczenia, do czasu ponownego otwarcia usługi beneficjenci rządowego programu mogą składać dokumenty poprzez stronę https://empatia.mpips.gov.pl/ (do 30 czerwca do godziny 16:00) lub w wersji papierowej w lokalnym urzędzie gminy lub ośrodku pomocy społecznej, realizującym świadczenia.