Bank wyprasza własnych klientów. Daje im nawet 800 złotych, aby pozamykali swoje konta

Patrycja Wszeborowska
DNB Bank Polska zmienia strategię. Zamiast na klientach indywidualnych chce skupić się wyłącznie na obsłudze firm. Z tego powodu zachęca tych pierwszych do rozwiązywania umów o konta, karty kredytowe czy ubezpieczenia. Aby pobudzić ich do działania, płaci nawet 800 zł.
DNB Bank Polska zachęca klientów indywidualnych do zamykania kont, bo chce być "specjalistycznym bankiem korporacyjnym obsługującym największe firmy z wybranych sektorów gospodarki" 123rf.com
Bank wyprasza klientów
Wypraszanie klientów z DNB Bank Polska trwa już od dobrych kilku miesięcy. Instytucja najwyraźniej pragnie przyspieszyć cały proces - na początku w ramach rekompensaty za zamknięcie konta oferowała 300 zł, a teraz zadośćuczynienie może wynieść 600, nawet 800 zł.

600 złotych dostaną klienci, którzy dobrowolnie zamkną w DNB Banku Polska swoje konta osobiste i oszczędnościowe oraz zrezygnują z kart do kont i kart kredytowych (konieczne jest ich spłacenie). Dodatkowe 200 zł przysługuje osobom fizycznym, które mają wykupione ubezpieczenie nieruchomości czy na życie.


Zasady rekompensaty
Oferta banku aktualna jest do 29 sierpnia br. Jeśli do tego czasu klienci dobrowolnie nie skasują kont bankowych, instytucja wyśle wypowiedzenia umowy prowadzenia rachunków, kart oraz ubezpieczeń grupowych z początkiem września ze skutkiem na 31 października br. Jak w rozmowie z portalem next.gazeta.pl poinformował DNB Bank Polska, dotychczas z „pożegnalnych” ofert skorzystało ponad 70 proc. klientów.