InPost gwarantuje dostarczenie paczek przed świętami. Można zamawiać nawet 20 grudnia

Patrycja Wszeborowska
InPost jako jedyny w Polsce operator logistyczny wprowadza gwarancję na dostarczenie paczki na czas przed świętami Bożego Narodzenia. Gra ostro, bo zapewnia, że do odbiorców zdążą trafić również przesyłki nadane dopiero 20 grudnia. Aby sprostać zadaniu firma przygotowała specjalne Punkty Obsługi Paczek.
Aby zachować pozycję lidera w dostawach kurierskich, InPost zdecydował się wprowadzić gwarancję dostawy paczek przed świętami Bożego Narodzenia. fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Odważna deklaracja
– Mamy specjalną ofertę dla spóźnialskich - jeżeli kupisz coś w sieci do piątku 20 grudnia, a twój sklep dostarczy tę przesyłkę do naszej sieci nie później niż do godziny 18:00 tego dnia, to gwarantujemy, że paczka zostanie dostarczona przed Wigilią do wybranego Paczkomatu – zaznacza w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Cała operacja będzie możliwa dzięki strategicznym Punktom Obsługi Paczek (POP), które będą pełniły rolę lokalnych magazynów. To właśnie w oddalonych o 2 kilometry od wybranego przez klienta Paczkomatu POP-ach przez dwa dni zamawiający będą mogli odebrać świąteczne przesyłki. Jeśli przez ten czas paczka nie zostanie odebrana, trzeciego dnia kurier odbierze ją z POP-u i przewiezie bezpośrednio do pierwotnie wybranego Paczkomatu.


Usługa z wykorzystaniem POP-ów jest dostępna przez aplikację mobilną InPost. Aby odebrać paczkę w POP, trzeba podać numer telefonu i kod odbioru, który wcześniej klient otrzymał na adres e-mail lub w aplikacji. Status przesyłki można poznać przez Asystenta Google lub przy pomocy maili.

Koniec z SMS-ami
InPost ostatnio zdecydował, że nie będzie więcej słał SMS-ów z powiadomieniami o statusie przesyłek. Firma kurierska swoje postanowienie wytłumaczyła coraz liczniejszymi oszustami, którzy się pod nią podszywają. Chodzi o wiadomości, które wysyłają klientom firm kurierskich hakerzy, próbujący wyłudzić od czekających na przesyłki osób dane bankowe. Śledzenie trasy przesyłki dostępne jest jednak w aplikacji mobilnej lub na stronie operatora.