Komputer do domu, pracy i podróży – co Polacy cenią w laptopach?

Artykuł PR-owy firmy HP.
Smartfony i tablety mają dzisiaj ogromne możliwości, a w dodatku można zabrać je praktycznie wszędzie. Jednak nadal tylko laptop pozwala połączyć mobilność z funkcjonalnością komputera stacjonarnego. Okazuje się, że Polacy coraz chętniej łączą te tendencje, wybierają laptopy konwertowalne.
pixabay / freephotocc
Badanie Nielsen, wykonane dla Intela we wrześniu tego roku, wykazało, że już co piąty Polak ma zamiar w ciągu 12 miesięcy wymienić komputer na nowy, nawet jeśli jego stary sprzęt nadal działa. Na co przede wszystkim zwracają uwagę klienci sklepów ze sprzętem elektronicznym? Dla 60% z nich liczy się przede wszystkim niezawodność, zaś co trzecia osoba stawia na nowoczesność. Również co trzeciej osobie zależy na tym, by laptop pracował na baterii przez co najmniej 4–6 godzin. Aż 39% badanych domaga się jego maksymalnej mobilności. Ci ostatni są szczególnie zainteresowani laptopami 2 w 1.

Mobilność przede wszystkim
Nawet osoby, które nie podróżują zbyt często, chcą, by zabierany na wyjazdy laptop nie był zbyt ciężki – w końcu oprócz sprzętu, zwykle mają ze sobą również inny bagaż. Dlatego, mimo że największą popularnością nadal cieszą się laptopy o przekątnej 15,6 cala, to rośnie zainteresowanie modelami mniejszymi, do 14 cali. Są to najczęściej urządzenia konwertowalne, wyposażone w ekran dotykowy. Dzięki czemu można z łatwością pracować na nich w trybie tabletu, o wiele poręczniejszego w niektórych sytuacjach, np. podczas prezentacji lub rozmowy z klientem. Portal Ceneo.pl przewiduje, że sprzedaż takich urządzeń będzie stopniowo wzrastać i będą one przeważać nad mniej uniwersalnymi, tradycyjnymi modelami.

Cechy idealnego laptopa 2 w 1
Największą zaletą laptopa 2 w 1 jest jego mały ciężar. Sprzęt tego typu waży najwyżej 1,5 kg. Kolejnym ważnym aspektem jest czas pracy baterii. Podczas gdy standardowe laptopy wytrzymują zwykle do 6 godzin, urządzenia konwertowalne mają baterie znacznie bardziej wytrzymałe. Na przykład laptop HP Elite Dragonfly posiada baterię, która w trybie oszczędności może pracować nawet 21 godzin, a przy wykorzystaniu pełnej mocy nadal wytrzymuje 14 godzin, co również jest imponującym wynikiem.

Istotną cechą laptopa, z którym wyruszamy w podróż, jest jego wytrzymałość. Komputer, którego zamierzamy używać poza domem, musi być odporny na warunki atmosferyczne – nie tylko temperaturę, ale też np. wilgoć czy wstrząsy. Jako że tego typu sprzęt często wykorzystuje się w celach biznesowych, dobrze by było, aby korzystnie się prezentował i umożliwiał pracę w różnych konfiguracjach. Laptopy 2 w 1 dzięki swojemu dotykowemu ekranowi umożliwiają pracę z normalną klawiaturą, jak również w trybie tabletu.

Niemniej ważne są parametry techniczne. Nawet od niewielkich urządzeń wymagamy wysokiej wydajności i jakości. Dlatego wspomniany już HP Elite Dragonfly otrzymał czterordzeniowy procesor Intel Core 7 ósmej generacji, który mimo większych możliwości w porównaniu z poprzednimi modelami nadal zużywa tyle samo energii. Standardem stał się już ekran UHD w rozdzielczości 4K, dzięki któremu laptop jest
nie tylko wydajnym narzędziem pracy, ale też doskonałym centrum rozrywki, umożliwiającym oglądanie filmów i seriali.

Pracować bezpiecznie
Kiedy pracujemy poza domem, bardziej niż zwykle narażamy się na niebezpieczeństwo kradzieży informacji, a dane wrażliwe i tajemnice firmowe mogą ujrzeć światło dzienne. Ktoś może przecież przypadkiem zajrzeć nam przez ramię w pociągu lub nawet włamać się do naszego komputera przez Wi-Fi. Dlatego koniecznie zwróćmy uwagę na zabezpieczenia. Laptopy 2 w 1 mają specjalne filtry uniemożliwiające widzenie obrazu osobie, która nie siedzi na wprost ekranu. Poza tym warto wyposażyć swój sprzęt w aplikacje zwiększające bezpieczeństwo i do rozpoznawanie odcisków palców i twarzy.

Oprócz wymienionych wyżej rozwiązań, przydać się mogą różne inne udogodnienia, oferowane przez producentów. Należą do nich np. opcja redukcji szumów podczas rozmowy. Najnowsze laptopy są w stanie zadowolić najwybredniejszych klientów.
Advertisement
Advertisement