Dla rynku usług ma kluczowe znaczenie. Dlaczego warto inwestować w VoiP właśnie teraz?

Monika Przybysz
Kryzys wyzwala innowacje: przyniósł ogromny wzrost zainteresowania telefonią VoIP, kluczową dla sprzedaży i pracy zdalnej. Rozwiązanie to można wykorzystać nie tylko do przetrwania trudnych czasów, ale i odbicia się z dołka po ich zakończeniu.
Fot. Unsplash.com / Hannah Wei
Aby odbicie to było jednak maksymalnie efektywne, warto zadać cobie pytanie: kto i z jakich powodów będzie do nas dzwonić?

Użytkownicy mobilni

Użytkownicy zawsze wybierają najwygodniejszą dla siebie formę kontaktu z firmą. Wybranie połączenia przez dotknięcie numeru jest łatwiejsze niż napisanie wiadomości. To dlatego, jak podaje Google, aż 96 proc. użytkowników mobilnych, przed dokończeniem zakupu, kontaktuje się z firmą telefonicznie.

Użytkownicy lokalni

Kiedy szukamy lokalnie, szukamy konkretów. Otwartego sklepu, wolnego fryzjera, serwisu rowerowego lub miejsca w kolejce do dentysty. Ta grupa zyska na znaczeniu - sklepy, które wprowadziły dostawy teraz mogą je zachować w ofercie. Wiele usług będzie można świadczyć na miejscu u klientów w domach. Jak podaje Google, blisko jedna piąta wyszukiwań mobilnych ma charakter lokalny, z czego ostatecznie połowa została zakończona połączeniem telefonicznym.

Użytkownicy zdecydowani

Fakt wykonania połączenia telefonicznego jest świadectwem intencji zakupowej. Dotyczy to nie tylko użytkowników mobilnych i poszukujących lokalnych ofert.

Dlaczego telefon, a nie e-mail? Bo pozwala otrzymać informację zwrotną niemal natychmiast. Na przykład wyjaśnić problemy z testowanym demo usługi, kosztami dostawy, metodami płatności czy konfiguracją produktu na jego karcie w sklepie online.

To dlatego 50 proc. osób dzwoniących do firmy ma szansę zostać jej klientami (dla zapytań przez formularz to mniej niż 5 proc.).

W takich sytuacjach zasoby cierpliwości klientów oczekujących na odpowiedź są stosunkowo niewielkie, dlatego nawet czat nie wydaje się być optymalnym rozwiązaniem. Telefon, natomiast, pozwala załatwić sprawę w dwie-trzy minuty.

Kiedy połączymy powyższe wnioski w całość, skuteczność telefonu, jako narzędzia marketingowego zaczyna rosnąć. Wiedza to jednak nie wszystko. Potrzebne są skuteczne narzędzia, które pozwolą przekuć ją w zysk.

Jak wykorzystać potencjał telefonu?

Technologia, która na to pozwoli to call tracking.

Oparta o nią usługa Lead360 to kompleksowy system wsparcia reklamy kierującej na telefon - online i offline. Lead360 łączy w sobie telefonię VoIP i moduł analityczny do kampanii, czyli dokładnie to, czego potrzebuje mała firma chcąca odbierać jak najwięcej połączeń.

Call tracking, to technologia, która pozwoli pójść o krok dalej i spotęgować skuteczność działań. To dzięki niej firmy rozszerzają swoje zasięgi na nowe grupy klientów i, w efekcie, zwiększają sprzedaż.

Wszystkie niezbędne informacje na temat Lead360 znajdziecie pod tym linkiem.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Lead360.