Mniej słodyczy w opakowaniu za taką samą cenę. Tak się walczy z otyłością
Wielki producent słodyczy znalazł nowy sposób na walkę z otyłością. Produktów w opakowaniach będzie mniej, ale cena ma pozostać taka sama. Na Mondaleza wylała się powszechna krytyka w Wielkiej Brytanii.
Zmniejszanie rozmiaru
Wszystkie batony czekoladowe Cadbury sprzedawane w opakowaniach zbiorczych zmniejszą swój rozmiar do końca 2021 r., tak by zmniejszyć liczbę kalorii - ogłosił właściciel marki firma Mondelez.
Chodzi o popularne na Wyspach słodycze, w tym batoniki Crunchie, Twirl i Wispa, zawierające nie więcej niż 200 kalorii każdy sprzedawane w tzw. "czteropaku". Jednak ich cena pozostanie taka sama. Fani czekoladek potępiają najnowszy pomysł firmy i trudno się im dziwić.
Firma tłumaczy: - Musimy odegrać większą rolę w walce z otyłością i jesteśmy zobowiązani zrobić to bez kompromisów w zakresie wyboru konsumenta - powiedziała BBC Louise Stigant, dyrektor zarządzająca w Mondelez International w Wielkiej Brytanii.
Na pytanie, dlaczego batony „jednorazowe” nie będą zmieniane odpowiedziała, że firma wierzy w „oferowanie konsumentom różnych porcji na różne okazje”.
Polskie przysmaki
Wódka Soplica na bazie cytryny, piwo Somersby mango i limonka, kawa Jacobs Barista Edition to najbardziej innowacyjne produkty FMCG w Polsce wg raportu Nielsena “Breakthrough Innovation Poland 2019”. Konsumenci wciąż oczekują od producentów wprowadzania nowych produktów - pisaliśmy w czerwcu.Ale musimy pamiętać, że większość nowych produktów nie wytrzymuje na półkach sklepowych nawet roku, bo udane wprowadzenie innowacji na rynek jest procesem złożonym, a opracowanie i aktywacja nowych produktów jest jednym z trudniejszych zadań stojących przed producentami.
Bo Polska to trudny rynek. Wydaje się zatem, że ruch Mondaleza w Polsce także nie byłby zaakceptowany przez konsumentów.