Comarch z nową ofertą teleopieki. CareMate to już kolejny produkt w portfolio firmy

Marcin Długosz
Wielkie koncerny informatyczne od lat przekonywały nas do przełamania “strachu" przed wizytą u wirtualnego doktora. Skuteczna okazała się jednak dopiero terapia szokowa: nagle daliśmy się przekonać, że przez telefon czy komunikator da się rozwiązać wiele problemów, a te medyczne nie są wyjątkiem. Jedną z firm, która od lat stara się w nas zaszczepić taką właśnie pewność jest Comarch.
Fot. materiały prasowe
Jedna z najbardziej znanych firm IT w Polsce właśnie wprowadza na rynek nową usługę. CareMate to wirtualny, mobilny opiekun, dedykowany seniorom oraz osobom o podwyższonym ryzyku zdrowotnym. Za pomocą specjalnego zestawu składającego się z aplikacji oraz urządzenia monitorującego, opiekun może na bieżąco kontrolować stan podopiecznego, a sam pacjent — w razie potrzeby, wezwać niezbędną pomoc.

CareMate nie jest jednak pomysłem, który zrodził się "ad hoc", na kanwie zwyżkującego, telemedycznego trendu.

– Prace nad urządzeniem trwają od 2016 roku. Rozwój urządzeń elektronicznych jest procesem długim i złożonym i od niego rozpoczęliśmy proces przygotowania takiej usługi — tłumaczy Karol Kuźniarowski, Dyrektor Centrum Urządzeń Partnerskich w Comarch IoT.
"Bransoletka życia" czyli Comarch WristBand w formie zegarka oraz brelokaFot. materiały prasowe
– Aplikacja CareMate tworzona jest od początku 2019 roku, będąc „mniejszą” wersją Platformy e-Care, działającej od 2013 roku, dedykowaną dla użytkowników indywidualnych, zamiast dla personelu medycznego – wyjaśnia Karol Kuźniarowski.

Wyjście poza rynek B2B jest dla firmy nowością. Do tej pory to właśnie biznesowa platforma e-Care stanowiła “serce” telemedycznego systemu Comarch. System naczyń z nią połączonych jest obecnie tak mocno rozrośnięty, że firma zdecydowała się nawet otworzyć własne centrum medyczne, które jako pierwsze testuje wszystkie innowacje.

Aplikacje, kamizelki, bransoletki

— iMed24 jest zwykle pierwszym odbiorcą naszych rozwiązań i dostarcza nam wiedzę praktyczną oraz istotne informacje zwrotne, pozwalające ulepszać oferowane produkty i usługi, tak by móc jak najlepiej dostosować je do potrzeb rynku — tłumaczy Karol Kuźniarowski.

W iMed24 testowane były m.in. kamizelki do długotrwałego monitoringu EKG — Comarch CardioVest czy tzw. “Bransoletki życia”, czyli Comarch WristBand — urządzenia do sprawowania opieki nad seniorami. Pacjenci Centrum iMed24 mogli również jako pierwsi korzystać z systemu internetowych książeczek zdrowia — HealthNote, czy też konsultować się ze specjalistami za pośrednictwem aplikacji MedCall.

W swoim portfolio usług telemedycznych Comarch ma również rozwiązania skierowane do odbiorcy biznesowego. Przykładem mogą tu być Punkty Diagnostyczne — mobilne centra badania różnorodnych parametrów życiowych, które można umieścić w dowolnej przestrzeni publicznej (w szkole, na lotnisku, w centrum handlowym czy na siłowni).

Comarch udostępnia również swoje rozwiązania w ramach współpracy z innymi firmami. Z infrastruktury medycznej firmy korzysta ubezpieczyciel AXA, który oferuje swoim klientom polisy obejmujące całodobową opieką z wykorzystaniem rozwiązania telemedycznego Comarch WristBand.

Wspomniana już wcześniej “Bransoletka życia” jest również kluczowym elementem zestawu do zdalnej opieki nad seniorami, czyli debiutującego właśnie na rynku systemu CareMate.
CareMate to produkt skierowany do szerokiego grona klientów.Fot. materiały prasowe

CareMate: senior pod zdalną opieką

Karol Kuźniarowski zapewnia, że skok na dość głęboką wodę usług, skierowanych do klientów indywidualnych został dobrze przemyślany:

— Na każdym etapie projektowania, urządzenia, aplikacji, całej usługi, opieramy się o badania rynku, testy z seniorami oraz analizy User Experience. Proces tworzenia tego typu usługi nie jest tylko błyskotliwym, trafionym pomysłem — jest systematyczną, metodyczną pracą — zapewnia.

W wyniku tej pracy powstało rozwiązanie, które, w skrócie, umożliwia opiekunom monitorowanie aktywności podopiecznego. Seniorom z kolei daje poczucie bezpieczeństwa i możliwość wezwania pomocy w dowolnym momencie.

Zestaw CareMate składa się z urządzenia „WristBand” (dostępnego również w formie breloka) oraz dedykowanej aplikacji „CareMate”. WristBand posiada wbudowany czujnik GPS, dzięki któremu opiekun może w każdej chwili zweryfikować lokalizację podopiecznego. Aplikacja pokaże nam także aktualne tętno seniora, jak i poinformuje o liczbie kroków, jakie danego dnia wykonał.
Możliwość sprawowania dyskretnej kontroli nad seniorem to jedno. Drugą, kluczową funkcją CareMate jest możliwość wezwania pomocy. Opaska jest wyposażona w przycisk alarmowy. Jego naciśnięcie, w zależności od wybranej opcji, może skutkować albo połączeniem z wybranym numerem telefonu, albo skierować zgłoszenie seniora bezpośrednio do Centrum Zdalnej Opieki Medycznej Comarch.

Zakupu cyfrowego zestawu opiekuńczego Comarch CareMate można dokonać za pomocą sklepu internetowego:
Oczywiście, opieka zdalna nie zastąpi bliskiego kontaktu, rozmowy twarzą w twarz, dotyku i ciepła, związanego z obecnością drugiej osoby. Nie mniej jednak świadomość, że ktoś czuwa nad nami przez cały czas — choćby wirtualnie, sama w sobie jest już ogromnym wsparciem. Aby zapewnić je swoim bliskim, wystarczy odwiedzić stronę CareMate [link]. Znajdziecie tu wszystkie niezbędne informacje na temat korzystania z poszczególnych opcji opieki działania samego urządzenia oraz zintegrowanej z nim aplikacji.

Aplikacja CareMate dostępna do pobrania z:
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.comarch.iot.caremate
App Store: https://apps.apple.com/pl/app/caremate/id1450787539?l=pl

Bądź na bieżąco – obserwuj Comarch na:
Linkedin: https://www.linkedin.com/showcase/9395158/
Facebook: https://www.facebook.com/comarchtech/
Twitter: https://twitter.com/ComarchTech

Artykul powstał we współpracy z firmą Comarch.