"Jak zmienić tę pedalską ikonę?". Opinie Polaków o Messengerze w sklepie z aplikacjami to czyste zło

Grzegorz Koper
Niedawno Messenger zmienił swoją szatę graficzną. Poza kolorystyką komunikator otrzymał szereg nowych funkcji. Jednak oceniający apkę w sklepie skupili się na hejtowaniu nowego koloru.
Fot. Facebook / Messenger

"Promowanie LGBT"

Odświeżony wygląd Messengera ma swoich zwolenników i krytyków. Wiele osób przyzwyczaiło się do starej biało-niebieskiej szaty kolorystycznej. Jednak Messengera w sklepie Google Play zalała niespotykana fala negatywnych ocen z zupełnie innego powodu.

Komentujący piszą, że nowa ikona jest "pedalska" lub jest częścią promocji "ideologii LGBT".

– Wyłączyć mi natychmiast kolor gejowskiego przekazu! – nawołuje jeden z oceniających. Inny dodaje, że to "idiotyczne pedalskie kolory". Z kolei następni próbują uzasadnić swoją ocenę i piszą, że to "narzucanie poprawności politycznej" lub "promowanie zboczeń".
Fot. kompilacja własna wybranych wypowiedzi z Google Play
Trudno tam znaleźć jakąś merytoryczną krytykę. Choć trzeba przyznać, że znajdują się też tam nieprzychylnie komentujący, którzy uważają na przykład, że zastosowany gradient im nie odpowiada z powodów estetycznych.


Pojawiło się też mnóstwo komentarzy pochwalających zmianę, często pisanych w opozycji do negatywnych opinii. Jedni chwalą kolory, inni próbują wyjaśnić hejterom, że zmiana nie jest zła.

– I po raz kolejny Polacy tworzą złą opinię o swoim kraju jeśli aplikacja nadal jest tak samo użyteczna jak wcześniej to jaki jest wasz problem? Jakim cudem kolor ikony aplikacja przypomina tęczę gdzie w tym podobieństwo? – pisze jeden z użytkowników.

Powody zmiany kolorystyki

Faktycznie trudno zrozumieć, jak gradient niebieskiego i fioletu może przypominać tęczę. Zresztą zmiana logo i innych kolorów ma dużo bardziej prozaiczną przyczynę, niż sugerują niezadowoleni. To po prostu wynik ewolucji komunikatora.

– Nowe logo to znak naszej wciąż trwającej ewolucji: od prostego sposobu wysyłania wiadomości do znajomych z Facebooka do przestrzeni, w której można spędzać czas z ulubionymi ludźmi, korzystając z ulubionych aplikacji i urządzeń – podał portal.

Wielu internautów dostrzegło podobieństwo między logo Messengera a Instagrama. Brytyjski portal Metro podkreślał, że to nie jest zwyczajny zbieg okoliczności – w zeszłym miesiącu Facebook ogłosił integrację swojego komunikatora z Instagramem.

Czytaj także: Messenger już nie jest niebieski! Kolorowa ikonka to tylko jedna z wielu zmian w komunikatorze