Personal branding w biznesie. Buzzword czy konieczność?
Czytając poradniki z gatunku "jak odnieść sukces w biznesie?" albo słuchając ekspertów od marketingu biznesowego, coraz częściej spotykamy się z pojęciem personal brandingu. Czy to tylko kolejny wymysł speców od zaklinania rzeczywistości, czy też faktycznie istotny czynnik budowania silnej pozycji na rynku? Czym w ogóle jest personal branding?
W świecie biznesu personal branding jest jednak czymś więcej niż tylko kreowaniem własnego wizerunku. Dlaczego? Ponieważ stanowi narzędzie budowania marki całej organizacji. Sposób zachowania i wizerunek pracowników coraz częściej rzutuje na pracodawcę. Skuteczna strategia kreowania marki osobistej może przynieść marce wymierne korzyści biznesowe, w końcu biznes najchętniej robimy z osobami i firmami, do których mamy zaufanie lub odczuwamy więź. Z drugiej strony brak takich działań lub niezwracanie na to uwagi może skutkować kryzysem.
Kreowanie marki osobistej to także kluczowy element działań popularnych osób. Bez względu na branżę (aktorzy, sportowcy, muzycy, naukowcy) funkcjonują oni jak jednoosobowe firmy, które przynoszą niemałe zyski.
O budowanie marki osobistej zapytaliśmy Wojtka Sokoła, który działa aktywnie na wielu biznesowych płaszczyznach. Muzyka, zarządzanie marką odzieżową Prosto Wear, działalność wydawnicza (Wydałem), inwestycje w gamingową spółkę True Games - to tylko wybrane obszary działań artysty.
Co oprócz nowych technologii może pomóc w budowaniu marki osobistej? I dlaczego jest to tak ważne? Zapytaliśmy o to Wojtka Sokoła:
Jak technologia może pomóc w budowaniu marki osobistej i rozwijaniu biznesu? Tego możecie dowiedzieć się z video z Wojtkiem Sokołem i Galaxy Note20 Ultra 5G w rolach głównych.Sposobów są tysiące, ja wybrałem bliski mojemu sercu, czyli naturalny, bez budowania wizerunku stworzonego w zaciszu biura przez sztab specjalistów. Natomiast kiedy już wiemy „kim jesteśmy”, najważniejsza jest konsekwentna realizacja. Nie można się miotać, zmieniać drogi co sezon. Myślę, że świadomość tego, gdzie chcemy być za 5 lat, oraz autentyczność i wiarygodność to rzeczy najważniejsze.
Artykuł powstał we współpracy z Samsung