To przerażające. Wyjawiono, ile naprawdę wie o tobie Facebook
Wielu użytkowników Facebooka i Instagrama z pełną świadomością decyduje się na korzystanie z aplikacji, mimo tego, że te zbierają o nas liczne dane. W sieci nie było jednak konkretnych informacji o tym, co wiedzą o nas serwisy społecznościowe – aż do teraz.
Nowa polityka WhatsApp’a – nakazująca użytkownikom zaakceptowanie nowych zasad związanych z przekazywaniem informacji Facebookowi – sprawiła, że jego użytkownicy przerzucili się właśnie na Signala. Szyfrowany komunikator najwyraźniej chce ściągnąć do siebie jeszcze więcej osób, a przy okazji pokazać, co wiedzą o nas komercyjne komunikatory.
W swojej nowej kampanii, która – o ironio – trafiła na Facebooka i Instagrama uświadamia użytkowników o tym, jak wiele informacji zbierają o nich popularne serwisy społecznościowe.
Reklamy, które pojawiały się na portalach miały formę niebieskiej planszy i były targetowane na konkretnych użytkowników. Zawierały spersonalizowane wyjaśnienia, czemu zostały wyświetlone właśnie nam. Treść kilku z nich można zobaczyć poniżej:
Tak wyglądały plansze, które informowały użytkowników, o tym czemu widzą tę reklamę.•Signal
Kampania reklamowa nie przypadła Facebookowi do gustu. Serwis bardzo szybko ją zbanował, jednak i tak odbiła się w internecie szerokim echem. Z kolei Signal bezzwłocznie odniósł się do sytuacji na swoim blogu:
"Facebook bardzo chętnie sprzedaje informacje o życiu użytkowników – no, chyba że kupujący zamierza wykorzystać je w celu poinformowania ludzi o tym, jak są wykorzystywane te dane. Pokazanie działania systemu reklamowego Facebooka najwyraźniej wystarczy, by zostać zbanowanym".