Liczba pobrań aplikacji Facebooka mówi sama za siebie. Firma zaczyna mieć kłopoty

Konrad Siwik
Niebieski serwis społecznościowy ma już 17 lat. Powoli zaczyna stawać się boomerskim portalem z grupami wsparcia, na których ludzie szukają magicznych rozwiązań za swoje dolegliwości chorobowe. Nie ma co się dziwić, że liczba pobrań Facebooka zaczyna spadać.
Facebook coraz mniej popularny. fot. Unsplash

Liczba pobrań aplikacji Facebooka w 2021

Facebook w ostatnim czasie musi sprostać wielu problemom. Niedawno Signal w swojej kampanii pokazał, ile wie o nas portal Zuckerberga. Okazuje się, że jest tego sporo, a wszystkie gromadzone informacje doprawdy przerażają.

Z drugiej strony rosnąca popularność TikToka i jego rozrywkowy charakter sprawiają, że młodzi ludzie chętniej korzystają z chińskiej platformy. A ta nie przestaje zaskakiwać nowymi rozwiązaniami, wśród których ma znaleźć się nawet portal rekrutacyjny z wideo zamiast CV.
To wszystko składa się na malejącą liczbę pobrań największego jak dotąd portalu społecznościowego. Zgodnie z raportem firmy AppFigures, w kwietniu tego roku aplikacja mobilna Facebooka została pobrana ze sklepów App Store i Google Play 11 milionów razy.


Choć liczba może wydawać się całkiem spora, to okazuje się, że w maju 2020 roku wynosiła 15 milionów – to spadek o 23 procent w ciągu 12 miesięcy. Nietrudno wywnioskować, że użytkownicy odwracają się od podejrzewanego o bycie reptilianinem Marka Zuckerberga.

Raport AppFigures sugeruje również, że głównym konkurentem Facebooka jest właśnie wcześniej wspomniany TikTok. Trend spadkowy niebieskiego portalu utrzymuje się już od wielu miesięcy i jak na razie nie zanosi się, żeby ta sytuacja miała ulec poprawie. Może czas najwyższy założyć konto na TikToku...
Czytaj także: Zanim udostępnisz, musisz przeczytać całość. Facebook chce wprowadzić nowe funkcje